آفتاب

پلیس می‌تواند قانون را مقتدرانه و با مهربانی اجرا کند

پلیس می‌تواند قانون را مقتدرانه و با مهربانی اجرا کند

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه پلیس متکی به قانون است، گفت: پلیس باید قانون را قاطعانه و با رافت و مهربانی اجرا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" در همایش تخصصی روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان گیلان که با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات شهدای ناجا برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی به دنیا صادر شد و همه جهان را تحت تاثیر قرار داد.

این مقام ارشد انتظامی امنیت را پایه و اساس همه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانست و افزود: در نظام نوین جهانی اگر ملتی بتواند با تمسک به ابزار و شرایط در مقابل تهدیدهای داخلی و خارجی مقاوم باشد، آن ملت به ثبات و آرامش خواهد رسید‌.

وی با اشاره به اینکه جوان‌های ایرانی هنوز هم دنباله رو ارزش های انقلاب هستند، تصریح کرد: شخصیت هایی مثل شهید حججی برای دفاع از ارزش های اسلامی، لباس رزم پوشیدند و جان خودشان را نثار آئین مقدس اسلام کردند.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه مردم پشتیبانان بزرگ جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: دشمن در راه ایجاد فاصله بین مردم و نظام، مستاصل شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیکاری، فقر و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را از عوامل تهدیدکننده امنیت نامید و اظهار داشت: پلیس می تواند با حضور قاطعانه و با رافت و مهربانی در متن جامعه، امنیت را تضمین کند.

این مقام ارشد انتظامی همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را برای برقراری و حفظ امنیت ضروری دانست و افزود: روزآمدی تکنولوژی در نهادهای مختلف، نقش برجسته‌ای در مدیریت افکار عمومی دارد.

وی پیش‌بینی و تشخیص به موقع مسائل دامنه دار اجتماعی را از الزامی‌ترین ویژگی‌های پلیس برشمرد و بیان داشت: با پیش بینی دقیق از رقم خوردن بحران های مختلف جلوگیری می شود ؛ تاکید کرد، پلیس متکی به قانون است و قانون را مقتدرانه و مودبانه اجرا می کند.

رئیس پلیس پیشگیری استان، امنیت مشارکتی را موثرترین راه برای حفظ و تثبیت امنیت قلمداد کرد و بیان داشت: امروز وضعیت امنیتی استان گیلان در سطح مطلوب قرار دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به کاهش آمار سرقت در استان گیلان، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی ۱۹۷، میزان انتقاد مردمی از پلیس گیلان از شروع سال جاری ۶ درصد و میزان شکایت ها ۲۷ درصد کاهش داشته است.

کد N1822845

وبگردی