آفتاب

می‌توانیم پاسخ تحریم‌های آمریکا را بدهیم

می‌توانیم پاسخ تحریم‌های آمریکا را بدهیم

روسیه اقدامات متقابلی در دست دارد که می‌تواند در برابر تحریم‌های آمریکا علیه این کشور استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا» که امروز –دوشنبه- منتشر شد، گفت که روسیه همچنان اقدامات متقابلی دارد که می‌تواند علیه آمریکا و در قبال جنگ تحریم‌ها میان دو کشور از آن استفاده کند.

ریابکوف افزود: «روسیه پیشتر با تعلیق موافقت‌نامه‌ها در زمینه هسته‌ای و گسترش لیست تحریمی سیاستمداران آمریکایی ضد روس و دستور به نیمی از کارمندان سفارت آمریکا در این کشور برای ترک مسکو، به آمریکا پاسخ داده بود».

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «ما همچنان اقدام‌های مشابهی در زمینه انبار مهمات و زرادخانه‌های خود داریم. اما فعال شدن احتمالی این اقدام‌ها به تصمیم جداگانه سیاسی نیازمند است».

وی افزود که چنین تصمیمی باید از سوی «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و پس از ارزیابی برخی از عوامل گرفته شود.

ریابکوف در بخش دیگری از این مصاحبه با وجود تنش در روابط روسیه و آمریکا گفت که مسکو همچنان به تلاش‌های خود برای پیشرفت روابط میان مسکو و واشنگتن در زمینه کنترل تسلیحاتی و پیمان‌های دفاعی ادامه می‌دهد.

روابط روسیه و آمریکا بر سر سوریه، اوکراین و اتهام‌های آمریکا علیه روسیه بر سر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، به دوران پس از جنگ سرد بازگشته است. مسکو این اتهام‌ها را رد کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته فهرستی از  ۱۲۰ سیاستمدار و فعال اقتصادی روسیه را تنظیم و به تحریم‌های خود اضافه کرد.

 

 

کد N1822796

وبگردی