آفتاب

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به محکومیت احمد شیخ‌زاده/ روابط ایران و کشورهای اروپایی در مسیر منطقی قرار دارد

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به محکومیت احمد شیخ‌زاده/ روابط ایران و کشورهای اروپایی در مسیر منطقی قرار دارد

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: روابط ایران و کشورهای اروپایی قدیمی است و در یک مسیر منطقی قرار دارد و مختص به امروز نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  بهرام قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به محکومیت احمد شیخ‌زاده به عنوان مشاور اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: در ادامه سیاست‌های قبلی آمریکا که اعمال فشار بر ایران و برخی کشورهای دیگر بوده است، فرد مورد نظر محکومیت چندماه دریافت کرده است آن هم برای اتهامات واهی .

وی تاکید کرد: اتهامات وارده واهی و غیرقابل قبول بوده است و اتهامات اولیه نشان می‌دهد که تبلیغات تا چه حد نابجا و غلط بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: این یک کار سیاسی علیه ایران و سایر کشورهای کشورهای جهان است. این نوع رفتارها و دستگیری‌ها برای این‌ها حاصلی نخواهد داشت و از زندانی کردن افراد باید خودداری کنند.

قاسمی در خصوص امتیازات برجامی به آمریکا برای حفظ برجام و مذاکرات موشکی اظهار داشت: آن چه مسلم است آمریکا از نوع روابط ایران با کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا ناراضی است و سعی می‌کند با اعمال فشار در سایر کشورها و اروپا این‌ها را به آن چه را می‌خواهد سوق دهد

وی تاکید کرد: روابط ایران و کشورهای اروپایی قدیمی است و در یک مسیر منطقی  قرار دارد و مختص به امروز نیست، از دیرباز در برخی از مقاطع در دو دهه گذشته در مسائل منطقه‌ای با یکدیگر همسو بوده‌ایم گفت‌و‌گو با همه کشورها امکان‌پذیر است.

قاسمی تاکید کرد: آنچه که دیگران مطرح می‌کنند بحث مذاکرات است، رسما ما چیزی را دریافت نکردیم دیدگاه‌های خودمان را تشریح می‌کنیم و نگاه آنان را خواهیم شنید و آنچه در رسانه‌های اروپایی مطرح می‌شود متمایز با آن چه در فضای دیپلماسی مطرح می‌شود، است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است سیاست رسمی کشورهاست نه آن چه در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره عدم حضور وزیر امور خارجه کشورمان در مجمع جهانی اقتصاد و اینکه آیا این عدم حضور به بودن نتانیاهو و ترامپ ارتباط دارد یا خیر گفت: خیر ، فکر می‌کنم در این مورد پاسخ لازم را دادم و علت را تشریح کردم و هیچ ارتباطی بین عدم حضور  ظریف و کسانی که در آن جا حضور داشتند وجود ندارد.

وی ادامه داد: ساختار وزارت خارجه نیاز به چیدمان جدید داشت تا به یک نقطه مطلوب دست پیدا کند و این ارتباطی به حضور دیگران در مجمع جهانی اقتصاد نداشت.

ادامه دارد...

کد N1822779

وبگردی