آفتاب

تیراندازی دیروز تهران | حمله به ریاست جمهوری با قمه | مهاجم کفن پوش می خواست چه کسی را بکُشد؟!

تیراندازی دیروز تهران | حمله به ریاست جمهوری با قمه | مهاجم کفن پوش می خواست چه کسی را بکُشد؟!

تیراندازی امروز تهران | ظهر دوشنبه 16 بهمن صدای تیراندازی در اطراف نهاد ریاست جمهوری به گوش رسید. ماموران امنیت نهاد ریاست جمهوری، به ضاربی که با قمه به نهاد ریاست جمهوری رفته و قصد عبور از گیت های امنیتی را داشت، شلیک کردند. مهاجم 35 ساله هنگام حمله به ساختمان نهاد ریاست جمهوری کفن به تن داشت. شاهدان می گویند: عامل حمله به ریاست جمهوری فریاد می زده: «می کُشم!»

محسن همدانی معاون امنیتی استاندار تهران درخصوص جزئیات تیراندازی در اطراف نهاد ریاست جمهوری، گفت: فردی در تلاش بود از گیت های نهاد ریاست جمهوری بگذرد که با اخطار نیروهای حفاظت نهاد مواجه شد. با تیراندازی ماموران حفاظت این فرد از ادامه مسیر باز می ماند و مصدوم می شود.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا هویت فرد مصدوم و علت اقدام او را جویا شویم.گفتنی است لحظاتی پیش صدای تیراندازی از محدوده ریاست جمهوری شنیده شد و یک نفر با قمه وارد محدوده شده و از گیت دوم نیز در حال عبور بوده است.
ماجرای تیراندازی امروز تهران
فرد مورد نظر که مردی جوان بوده بدون توجه به هشدار نیروهای امنیتی با قمه از ایست و بازرسی اول عبور کرده و دلیل بی‌توجهی به هشدارها از سوی نیروهای امنیتی در ایست دوم مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
اتفاق حوالی ساعت ۱۱ امروز رخ داده است.
هنوز از هویت و انگیزه فرد مهاجم که تلاش کرده به صورت کفن‌پوش وارد نهاد ریاست‌جمهوری شود، اطلاعی در دست نیست.
مهاجم کفن پوش نهاد ریاست جمهوری
همدانی معاون امنیتی استانداری تهران در گفت وگو با فارس درخصوص جزئیات تیراندازی در اطراف نهاد ریاست‌جمهوری، اظهارداشت: فردی به حالت کفن‌پوش در تلاش بود از گیت‌های نهاد ریاست‌جمهوری بگذرد که با اخطار نیروهای حفاظت نهاد مواجه شد.
وی تصریح‌کرد: با تیراندازی مأموران حفاظت این فرد که سلاح سرد داشت، از ادامه مسیر باز می‌ماند و مصدوم می‌شود، در تلاشیم تا هویت فرد مصدوم و علت اقدام او را جویا شویم.
11 صبح امروز، مرد جوانی که با پوشیدن کفن و داشتن قمه، قصد ورود به محوطه نهاد ریاست جمهوری را داشت، با شلیک نیروهای حفاظت متوقف شد.
عامل حمله به ریاست جمهوری چه می گفت؟
به گزارش «ایران» شاهدان عینی در مجموعه پاستور، نام این مرد را «آرش محمدی» و حدوداً 35 ساله عنوان کردند.
شاهدان در تشریح نحوه ورود این مرد به خیابان پاستور، اظهار کردند که او هنگام عبور از گیت نخست مجموعه حفاظتی نهاد ریاست جمهوری در خیابان 12 فروردین، قمه و کفن را زیر لباس‌های خود پنهان کرده بود که باعث شد توجه مأموران به او جلب نشده و نیت او پنهان بماند.
حاضران در صحنه اضافه کردند که این مرد، پس از عبور از این گیت، کفن خود را پوشید و با دست گرفتن قمه، فریاد کشان راه خود را به‌سمت گیت دوم نهاد ریاست جمهوری در خیابان خورشید ادامه داد. نیروهای حفاظتی که با فریادهای مرد قمه به دست، متوجه او شده بودند، تلاش کردند با شلیک سه گلوله اخطار و فرمان ایست، او را متوقف کنند که به‌ دلیل بی‌توجهی به شلیک‌های هوایی و اخطار، او در نهایت با شلیک یک گلوله به پا، به زمین افتاد و متوقف شد.
شاهدان به‌ خبرنگار «ایران» گفتند که این فرد شعار سیاسی، صنفی یا معیشتی سر نداده و تنها در میان سرو صداهای خود فریاد می‌زد: «می کشم»
سپاه مسئول رسیدگی به ماجرای تیراندازی امروز
«محسن همدانی» معاون امنیتی استانداری تهران ضمن تکذیب اخبار منتشر شده به نقل از خود در برخی رسانه‌ها درباره جزئیات تیراندازی امروز در نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: بنده هیچ گونه اظهارنظری در این باره نکرده‌ام و هیچ گونه اطلاع‌رسانی به خبرگزاری‌هایی که این اخبار را منتشر کردند، نداشته‌ام.
معاون امنیتی استانداری تهران افزود: اتفاقی که در نهاد ریاست جمهوری رخ داد تحت حفاظت و مسئولیت همکاران ما در سپاه پاسداران قرار دارد، چرا که این اتفاق در حوزه استحفاظیه و ماموریتی آنها رخ داده است.
وی اضافه کرد: همکارانم در این منطقه وظیفه نظارتی ندارند، حتی در این باره اظهار نظر هم نمی‌کنند.
همدانی بیان کرد: آنچه از جانب بنده توسط برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده تکذیب می‌کنم، زیرا در این خصوص اظهار نظری نداشته‌ام.
معاون امنیتی استاندار تهران خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران حادثه تیراندازی در نهاد ریاست جمهوری را بررسی و پیگیری می‌کند و در صورت لزوم در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد.
کد N1822765

وبگردی