آفتاب

تولید روزانه ٨٠٠ میلیون متر مکعب گاز/٧٦ درصد جمعیت روستایی از گاز برخوردارند

تولید روزانه ٨٠٠ میلیون متر مکعب گاز/٧٦ درصد جمعیت روستایی از گاز برخوردارند

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در حال‌حاضر روزانه ٨٠٠ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود، ٩٢ درصد کل کشور، ٧٦ درصد جمعیت روستایی و ٩٨ درصد جمعیت شهری از گاز برخوردارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا عراقی در نشستی خبری اظهار داشت: شرکت گاز بعد از ٤٠ سالداهدافی را دنبال می‌کند که منافع ملی، نظام و محرومیت زدایی در آن متبلور است.

وی افزود: در حال‌حاضر روزانه ٨٠٠ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود، ٩٢ درصد کل کشور، ٧٦ درصد جمعیت روستایی و ٩٨ درصد جمعیت شهری از گاز برخوردارند. نیروگاه ها، صنایع در سرمای زیر صفر گازشان تامین شده و به نقطه‌ای رسیدیم که افتخار کشور و مردم است.

عراقی یادآور شد: آنچه را که از ابتدای انقلاب در زمینه محرومیت زدایی و ایجاد رفاه گفته ما وفای به عهد کردیم، درونزا و برون نگر بوده ایم و تلاش مان در جهت رفاه مردم ارزشمند است.

وی افزود: هفته گذشته با وجود سرمای هوا در شمال کشور همان فشار گازی را داشتیم که در عسلویه.

مدیرعامل شرکت ملی گاز بیان کرد: در حال حاضر ١٢٧٠ ایستگاه و توربین و ٣٠ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز کار می کنند و حتی یک ساعت شات داون نداشتیم.

وی ادامه داد: خط دامغان- کیاسر- نکا یکی از مهمترین کارهایی بود که انجام دادیم و تامین گاز با اطمینان داریم و با قطع گاز ترکمنستان مشکلی نیست.

عراقی تصریح کرد: البته رابطه تجاری و اقتصادی با این کشور داریم روابط ما اکنون بر اساس خرید و فروش و بیزینس است و از خالت اضطرار خارج شده ایم.

وی همچنین گفت: امسال ٨٠ تا ٩٠ درصد از خط ١٠٠٠ کیلومتری ٦ انجام شده و به بهره برداری می‌رسد ، این خط باعث شده در غرب کشور نگرانی نداشته باشین و گاز عراق رانیز به راحتی تامین کنیم.

عراقی ادامه داد: این خط باعث شده در صادرات به ترکیهنیز مشکلی ندشاته باشیم.

 بیان کرد: ما ۹ کمپرسور را امسال به بهره‌برداری رساندیم، ضمن آنکه سه هزار پروژه گازرسانی روستایی از پنج هزار روستا امسال به بهره برداری می‌رسد که مجموع این پروژه ها دوازده هزار میلیارد تومان است و در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

 

کد N1822721

وبگردی