آفتاب

هشدار دموکرات‌ها به ترامپ نسبت به برکناری مولر

هشدار دموکرات‌ها به ترامپ نسبت به برکناری مولر

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا به قوانین پایبند باشد و مقام‌های بلندپایه در پرونده دخالت روسیه را برکنار نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا به قواعد قانونی در این کشور پایبند بوده و مقامات بلندپایه در پرونده تحقیقات در زمینه دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را برکنار نکند.

«دیک دربین» سناتور دموکرات آمریکا روز گذشته –یکشنبه- در این باره گفت: «نگران آن هستیم که در صورت آن که رئیس جمهور این تصمیم را اتخاذ کند، تقابلاتی در این زمینه صورت بگیرد».

یکی دیگر از دموکرات‌های کنگره در این باره گفت که آنچه ترامپ انجام می‌دهد، در راستای ضربه زدن به دفتر تحقیقات فدرال و سپس متوقف کردن روند تحقیقات «رابرت مولر» است.

مولر رئیس اسبق اف‌بی‌آی، مشاوره ویژه کاخ سفید و مسئول تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا است.

«لئون پانه‌تا» مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز گفت: «ترامپ در صورت برکناری مولر و یا «راد روزنستاین» قائم مقام دادستان کل این کشور اشتباه بزرگی را مرتکب خواهد شد و در این صورت ترامپ به خود، ریاست جمهوری آمریکا و کشور ضرر وارد خواهد کرد که موضوع بسیار مهمی است.

 

 

 

کد N1822674

وبگردی