آفتاب
سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شهرداری متکدیان مبتلا به ایدز و هپاتیت را به وزارت بهداشت معرفی کند

شهرداری متکدیان مبتلا به ایدز و هپاتیت را به وزارت بهداشت معرفی کند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همه زندانیان مبتلا به ایدز و هپاتیت تحت پوشش درمانی وزارت بهداشت هستند، گفت: در صورتی که شهرداری متکدیان مبتلا به ایدز و هپاتیت را به وزارت بهداشت معرفی کند؛ آنها خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تامین داروی متکدیان و رسیدگی به آنها از نظر خدمات درمانی و آزمایش‌هایی مانند ایدز و هپاتیت گفت: با توجه به قوانین و تقسیم‌بندی‌های انجام شده هر کسی به مراکز درمانی وزارت بهداشت برای دریافت خدمات مراجعه کند، قطعا خدمات درمانی دریافت می‌کند و با او مانند یک شهروند عادی برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه برای مراکز مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان و متکدیان تقسیم‌بندی قانونی وجود دارد، گفت: هر دستگاه با توجه به آن چیزی که قانون برایش تعیین کرده، برای رسیدگی به این امور تقسیم‌بندی دارد و به وظایف‌اش عمل می‌کند.

حریرچی با اشاره به مراکز ترک و مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: بخشی از جمع‌آوری معتادان و متکدیان به عهده وزارت بهداشت است که آن چیزی که قانون برایش تعیین کرده را انجام می‌دهد.

قائم مقام وزیربهداشت تاکید کرد: در زندان‌ها همه بیماران ایدزی و هپاتیتی تحت پوشش وزارت بهداشت هستند و هر کسی که به وزارت بهداشت در این رابطه معرفی می‌شود؛ تحت پوشش قرار می‌گیرد.

او افزود: متکدیان و معتادانی که شهرداری جمع‌آوری می‌کند، اگر به ایدز و هپاتیت مبتلا باشند با هماهنگی ستاد مربوطه به این موضوع باید به وزارت بهداشت معرفی شوند تا خدمات درمانی دریافت کنند.

کد N1822635

وبگردی