آفتاب

کاهش چشمگیر سهم حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در بودجه 97 شهرداری

کاهش چشمگیر سهم حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در بودجه 97 شهرداری

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: متاسفانه در لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران سهم حوزه مدیریتی فرهنگی و اجتماعی به شش درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در چهل و سومین جلسه علنی شورا در تذکری گفت: مقایسه بودجه فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی سال 97 و مقایسه آن با بودجه مصوب سال 96 تضعیف حوزه ماموریتی فرهنگی و اجتماعی را نشان می‌دهد که برخلاف اهداف و رویکردهایی است که مدیریت شهری در دوره کنونی آن را دنبال می‌کند.

وی افزود: در بودجه مصوب سال 96 شهرداری تهران سهم حوزه ماموریتی، فرهنگی و اجتماعی هشت درصد از بودجه کل و به میزان 1467 میلیارد تومان از 17هزار و 900 میلیارد تومان کل بودجه است. از این میزان 584 میلیارد تومان از منابع برای مصرف در بخش هزینه‌ای مصوب شده است و 882 میلیارد تومان اعتبارات مصوب برای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و به تعبیر دقیق‌تر سرمایه‌گذاری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران مصوب شده است.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه این اعتبارات فارغ از سهم 2 درصدی حوزه فرهنگی و اجتماعی از اعتبارات نقدی معاونت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران است بیان داشت: قرار بود این اعتبارات در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و ارتقاء سطح فرهنگ‌پذیری شهروندان تهرانی در تبصره 36 بودجه سال جاری که مصوب شده است قرار گیرد. با این حال در لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران سهم حوزه ماموریتی، فرهنگی و اجتماعی به شش درصد کاهش یافته است و از 17هزار و 500 میلیارد تومان کل بودجه هزار و 115 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: از این میزان 558 میلیارد تومان به اعتبارات هزینه‌ای و 557 میلیارد تومان به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص دارد که در قیاس با بودجه مصوبه سال 96، 37 درصد کاهش را نشان می‌دهد و این مقایسه نسبت به بودجه سال 95 کاهش چشمگیر سهم فرهنگی و اجتماعی کل بودجه شهرداری تهران را نشان می دهد.

حق‌شناس در ادامه گفت: با حذف تبصره 36 بودجه سهم دو درصدی حوزه فرهنگی از اعتبارات نقدی دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری تهران حذف و به ردیف‌های بودجه منتقل شده است. بهتر بود که شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی خود توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی را لحاظ می‌کرد که این مسئله رخ نداده است و بی‌تردید شورای شهر نسبت به اصلاح این رویه دربودجه پیشنهادی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

کد N1822428

وبگردی