آفتاب

دستور وزیر کار برای عدم به‌کارگیری وابستگان به افراد سیاسی

دستور وزیر کار برای عدم به‌کارگیری وابستگان به افراد سیاسی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای به سازمان‌ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه، خواستار ممنوعیت به‌کارگیری منسوبین به افراد سیاسی در سطوح مدیریتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه شد.

به گزارش ایلنا، دستور منع به‌کارگیری وابستگان به افراد سیاسی صادر شد.

 متن بخشنامه مذکور به این شرح است:

فساد اداری و مالی در هر جامعه‌ای یک معضل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و به عنوان مهمترین عامل شکاف بین دولت_ملت‌ها و بزرگترین مانع در سر راه پیشرفت جوامع، صدمات جبران‌ناپذیری را بر روند توسعه همه‌جانبه کشورها وارد می‌سازد. تجربه، دانش و باور من نیز گواه این واقعیت است که فساد اداری مانع رشد رقابت‌های سالم و عدالت اجتماعی می‌شود. بنابراین مبارزه هوشمندانه، پیشدستانه، جدی و همه‌جانبه با اشکال و مظاهر اینگونه فساد که بیش و پیش از هر چیزی حاکمیت قانون را زیر سوال برده، باید اولویت نخست همه ما در فرصت مدیریتی خود باشد و در مسیر این ماموریت خطیر، باید آماده خطر و پرداخت هزینه‌های گزاف آن نیز باشیم.

متاسفانه علیرغم تاکیدات مکرر و صدور بخشنامه‌های متعدد، گزارش‌هایی در خصوص به‌کارگیری منسوبین به افراد سیاسی، در سطوح مدیریتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه برخلاف اصول شایسته‌سالاری دریافت می‌نمایم؛ و همین‌طور از ارتباطات غیررسمی و خارج از ماموریت‌های غیرمحوله، توسط برخی مدیران با افراد ذی‌نفوذ سایر قوا مطلع هستم. اینگونه اقدامات، نشانگر عدم مسئولیت و بی‌کفایتی این نوع مدیران است که برآیند آن، مخدوش سازی سرمایه اجتماعی، ترویج یاس و بی‌تفاوتی است.

بدین وسیله، بدون هیچگونه ملاحظه‌ای و برای آخرین بار ابلاغ می‌نمایم چنانچه مدیری به‌جای کار حرفه‌ای به دنبال ارتباطات با ذینفعان من غیر حق و یا انتصابات سیاسی باشد، بی‌درنگ عزل خواهد شد.

کد N1822376

وبگردی