آفتاب

هشدار نماینده روسیه نسبت به دکترین جدید هسته‌ای آمریکا

هشدار نماینده روسیه نسبت به دکترین جدید هسته‌ای آمریکا

نماینده روسیه نسبت به دکترین جدید هسته‌ای آمریکا هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «لئونید اسلاتسکی» نماینده پارلمان روسیه اعلام کرد که دکترین هسته‌ای جدید آمریکا محصول دیگری از هژمونی این کشور است.

رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، دکترین جدید هسته‌ای آمریکا را بسیار خطرناک خواند.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: «در حقیقت، دکترین جدید هسته‌ای آمریکا از منظر عوامل بازدارنده بسیار خطرناک است. استراتژی آمریکا برای توسعه کلاهک‌های هسته‌ای  فشرده که استفاده از آن آسان است، تهدیدات ناشی از جنگ هسته ای را افزایش داده است».

وی همچنین افزود: «عنوان اینکه دکترین جدید به دیپلمات‌های آمریکا فرصت صحبت از موضع قدرت را می‌دهد نیز بسیار مخرب است و به تشدید تقابل‌ها منجر می‌شود. در مقابل ما به ادامه گفت‌وگوها نیازمندیم. گفت‌وگوهای سازنده و عادلانه برای ارتقای روابط میان دو قدرت هسته‌ای بزرگ».

بر اساس این گزارش، جمعه گذشته، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دکترین به روز شده سیاست‌های هسته‌ای این کشور را اعلام کرد. در واقع این دکترین جدید اعلام می‌کند که آمریکا تعهدات رسمی بازدارنده خود را برای اطمینان دادن به بیش از ۳۰ متحد خود گسترش داده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۲۷ ژانویه سال ۲۰۱۷ دستوری را صادر کرد که بر اساس آن خواستار به روز شدن سیاست‌های هسته‌ای آمریکا شده بود.

پنتاگون اعلام کرده است که سلاح های هسته‌ای این کشور در صورت هرگونه حمله‌ای به آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ حتی اگر این حمله اتمی نباشد.

 

 

کد N1822333

وبگردی