آفتاب

آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار شد

آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار شد

آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل (ره)، آرمانهای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری صبح امروز با حضور وزیر علوم، معاونان، مدیران و جامعه دانشگاهی کشور در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در آیینی که با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، معاونان، مدیران و مشاوران وزیر علوم و جمع کثیری از دانشگاهیان در حرم مطهر امام راحل برگزار شد؛ دانشگاهیان با اهدای تاج گل و نثار فاتحه به مقام والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

منصور غلامی در آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام و رهبری در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق حاصل شد در این ایام که مصادف است با ایام مبارک دهه فجر در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به حرم حضرت امام با همراهی مدیران وزارت علوم تشرف پیدا کنیم و توفیق زیارت نصیب من شد تا تجدید پیمانی با امام راحل بر سر آنچه که جوانان و دانشگاهیان کشور با ایشان عهد بسته‌اند داشته باشیم و تلاش کنیم آرمان‌های حضرت امام بیش از پیش به تحقق برسد.

وزیر علوم افزود: حضرت امام با خلوص و اراده متصل به اراده الهی فرماندهی مجموعه انقلابی کشور را برعهده داشتند که در ذیل این نفس گرم و موثر ایشان همه جوانانی که در یک فضای خاص رشد پیدا کرده بودند در جهت اهداف اسلام و انقلاب اسلامی بسیج شدند و نشان دادند آنچه را که همه مردم عزیز ما می‌‌دانند.

وی درباره نقش دانشگاه و تفکر دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: به طور قطع، ً دانشگاه‌ها و مجموعه دانشگاهی اعم از دانشجویان و اساتید جزء اقشاری بودند که از قبل از انقلاب هم از زمانی که حضرت امام در دهه چهل پیام‌شان را به مردم و جامعه منتقل کردند در این راستا برای روشنگری تحلیل و تبیین مسائل جامعه آن زمان و برای اینکه اسلام را در محیط‌های علمی به جوانان نشان دهند تلاش می‌کردند. این تلاش عموماً ادامه پیدا کرد و هنوز هم ما قشر فرهیخته دانشگاهی را به عنوان مجموعه فکری انقلابی جامعه می‌شناسیم و انشاءالله باید در این راستا از این مجموعه برای تبیین مسائل و مشکلات پیش روی جامعه برای تحقق بهتر و بیشتر اهداف استفاده شود.

وزیر علوم درباره مهم‌ترین توصیه امام راحل خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه امام که از قبل بوده و هست؛ وحدت ملی، توجه به مردم و ساده زیستی و خدمت و تلاش بدون انتظار اجر و مزد بوده است.

همچنین دانشگاهیان ایران اسلامی امروز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با صدور میثاق نامه ای با امام راحل، آرمانهای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

کد N1822113

وبگردی