آفتاب

توضیحات مجتمع نیشکر هفت تپه درباره یک خبر

توضیحات مجتمع نیشکر هفت تپه درباره یک خبر

پیرو درج خبری درباره پرداخت نشدن بخشی از مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه، روابط عمومی این شرکت توضیحاتی را به ایلنا ارسال کرد.

به گزارش ایلنا، پیرو درج خبری درباره پرداخت نشدن بخشی از مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه، روابط عمومی این شرکت توضیحاتی را به ایلنا ارسال کرد.

متن کامل این توضیحات به شرح ذیل است:

۱-  در خصوص تجمع برخی کارگران برای معوقات مزدی به استحضار می‌رساند، بخش عمده حقوق آبان ماه کارکنان زحمتکش شرکت پرداخت شده است و طی روزهای آینده پرداخت حقوق ابان ماه به طور کامل انجام می‌شود. همچنین طبق مصوبه هیئت مدیره پس از پرداخت کامل حقوق آبان ماه، فیش‌های حقوقی آذرماه بین پرسنل توزیع می‌شود تا مقوله به روز رسانی حقوق به طور کامل انجام شود.

۲-  در خصوص معوقات سال‌های گذشته به اطلاع می‌رساند، کلیه مطالبات کارکنان پیمانی در ماه‌هایی ۱۱ و ۱۲ و همچنین باقی مانده حقوق ماه‌های ۸و۹ پس از رفع مشکلات حقوقی، بجز یک پیمانکار پرداخت شده است. در خصوص پاداش تولید هم باید گفت، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه میراث‌دار یک شرکت ورشکسته دولتی با تولیدی کمتر از نصف ظرفیت اسمی خود (کمتر از ۳۵ هزار تن) بوده است. طی دو سال واگذاری به بخش خصوصی و به رغم تمام تلاش‌ها، این تولید هنوز به مرحله سوددهی نرسیده و تقریبا به حدود ۶۰ درصد از ظرفیت اسمی خود نزدیک شده است و به بیان دیگر تولید فعلی به حدی است که حتی کفاف هزینه‌های جاری را نخواهد داد و بسیاری از مطالبات از منابع بیرونی تامین می‌شود. بنابراین پاداش تولید زمانی به کارکنان محترم تقدیم می‌شود که شرکت به مرحله سودهی رسیده باشد. با این حال آیین‌نامه جهت پرداخت کارانه تولید براساس دو مقوله "تولید و کارآیی" در حال تهیه و تدوین است که بعد از جمع‌بندی و حسب شرایط تولید عملیاتی خواهد شد.

۳-  در زمینه قراردادهای پرسنل و شکایت برخی کارگران از عدم تغییر وضعیت قراردادها به اطلاع می‌رساند، بحث‌های مفصلی با اداره کار شهرستان شوش در خصوص وضعیت قراردادهای شرکت انجام شده و پس از جمع‌بندی نهایی عملیاتی خواهد شد.

۴-   نکته آخر اینکه فضای اقتصادی این شرکت جدای از وضعیت اقتصادی کشور نیست. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ دولتی در ایران با مقوله عقب افتادگی حقوق و دستمزد مواجه‌اند. بنابراین از رسانه آگاه و فهیمی مانند ایلنا انتظار می‌رود که ضمن توجه به این مسائل، مشکلات و موانع تولیدی پیش روی این شرکت را هم مورد بررسی قرار دهد. البته شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هیچ گاه منکر مطالبات به حق کارکنان زحمتکش نبوده و امیدوار است که به لطف خداوند عقب‌افتادگی‌ها و مشکلات سال‌های گذشته این شرکت، که در یک سراشیبی تند گرفتار بوده، را جبران کند. بنابراین ضمن دعوت از کارکنان فهیم این شرکت به آرامش، امیدواریم که در کنار هم روزهای طلایی هفت تپه را دوباره احیا کنیم.

کد N1822103

وبگردی