آفتاب

افزایش شغل در سال 97 | بودجه 100 میلیارد تومانی برای اشتغال زایی

افزایش شغل در سال 97 | بودجه 100 میلیارد تومانی برای اشتغال زایی

پس از حدود ۵ ماه از تخصیص بخشی از بودجه اشتغال فراگیر توسط سازمان برنامه و بودجه، سرانجام هفته گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سه طرح مهم اشتغال‌زا به حساب وزارت کار واریز شد.

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه۵۰۰ میلیارد تومانی اشتغال فراگیر، به حساب وزارت کار واریز شد؛ قرار است این بودجه بابت سه طرح مهم اشتغال‌زایی هزینه شود.

برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زا، علاوه بر منابع ۲۰ هزار میلیارد تومانی بانکی و تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری (معادل ریالی) صندوق توسعه ملی، ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات بودجه‌ای در برنامه اشتغال فراگیر هدف‌گذاری شد که ۱۰۰ میلیارد تومان واریز شده به حساب وزارت کار در هفته گذشته، بخشی از بودجه ۵۰۰ میلیاردی از محل اعتبارات بودجه‌ای است.

محل هزینه این ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سه طرح «کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی» برای جوانان ۲۳ تا ۳۵ سال، «دوره مهارت آموزی در محیط کار واقعی» برای افراد جویای کار ۱۵ تا ۲۳ سال و «مشوق‌های کارفرمایی» است که در قالب طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) به عنوان یکی از طرح‌های ذیل برنامه اشتغال فراگیر تعریف شده است.

کد N1822048

وبگردی