آفتاب

باید منیت‌ها را بین خودمان از بین ببریم/ «بی‌انصافی» به منزله خروج از دین‌داری است

باید منیت‌ها را بین خودمان از بین ببریم/ «بی‌انصافی» به منزله خروج از دین‌داری است

یادگار امام راحل "بی‌انصافی" را منشاء بی‌اخلاقی و خروج از دایره دینداری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی صبح امروز در مراسم تجدید میثاق شهرداری و شورای شهر تهران با آرمان‌های امام راحل گفت: خدمت به مردم جز با همیاری خود مردم میسر نیست. مردم باید در امور شهری دخالت کنند و قواعد شهر را ساخته و پایه‌ریزی کنند. اگر مردم با مدیریت شهری همراه باشند، مطمئناً نتیجه بیشتر از زمانی است که صرفاً بحث خدمات‌رسانی مطرح باشد. شهروند بودن مسئولیت داشته و در فرآیند خدمات‌رسانی دخیل است.

یادگار امام افزود: موضوع خدمات‌رسانی به آرمان‌های انقلاب بسیار نزدیک است. با آنکه گروهی سعی کردند  القا کنند کشور دچار بحران ناکارآمدی است، اما نتوانستند. شاید ضعف وجود داشته باشد اما این به معنای وجود یک بحران کلی نیست. به خصوص در شهرداری آن هم وقتی مردم با رای بالا مسئولان شورا و شهرداری را انتخاب کرده‌اند و در این شرایط نمی‌توان گفت بحران ناکارآمدی وجود دارد.

او با بیان اینکه هرکجا مردم انتخاب، عزل و... نقش داشته باشند حتماً کارآمدی وجود دارد، تصریح کرد: دوستان در شهرداری هرچه بیشتر تلاش کنند تا مشکلات مردم برطرف شود، چرا که مشکلات زیاد است، اما توانمندی شما و مردم بیشتر است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه باید منیت‌ها را در بین خودمان از بین ببریم، افزود: دشمن از دریچه منیت وارد می‌شود. منیت یعنی در فلان موضوع بگویند این باید مربوط به من باشد، فلانی باید رفیق من باشد و همین منیت‌ها است که در مدیریت مشکل ایجاد می‌کند. نکته بعدی که باید رعایت شود انصاف است. هرکس که خدمت می‌کند باید خدمت او را ببینیم و انصاف میراث اخلاقی بشریت است. ببینیم یک کار را اگر دیگران هم انجام می دادند او را اینگونه نقد می کردیم؟ ! انصاف را رعایت کنیم. رعایت نکردن انصاف خروج از دین داری است.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) ادامه داد: براساس قانون طلایی هرچه برای خود می‌پسندیم باید برای دیگران هم بپسندیم و هرچه برای خود نمی‌پسندیم باید برای دیگران هم نپسندیم. خود را جای دیگران قرار دهیم، اگر کس دیگری هم مدیر بود، همین‌ها را به او می‌گفتید؟ اگر کس دیگری هم در این منصب بود همین‌گونه او را نقد می‌کردید؟ مطمئناً دو ذهن مانند هم فکر نمی‌کنند و بر اثر همین تضارب افکار است که پیشرفت حاصل می‌شود و منشاء بی‌اخلاقی و خروج از دایره دینداری همین بی‌انصافی است.

ادامه دارد...

کد N1822014

وبگردی