آفتاب
بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

مبنای اعتراض‌های اخیر، مشکلات معیشتی بود / کشورهای خارجی در توزیع پول میان معترضان نقش داشتند

مبنای اعتراض‌های اخیر، مشکلات معیشتی بود / کشورهای خارجی در توزیع پول میان معترضان نقش داشتند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ارائه گزارش این کمیسیون درباره اعتراض‌های اخیر به صحن علنی، مبنای اعتراض‌ها را وضعیت معیشتی مردم دانست و با تاکید بر این‌که دشمنان خارجی صرفاً موج‌سواری کرده‌اند، گفت: حتماً کشورهای خارجی هم در توزیع پول میان معترضان نقش داشتند.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری چندین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی اعتراض‌های اخیر، اعلام کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی ابعاد اعتراض‌های اخیر جلساتی را در روزهای گذشته برگزار کرد و قرار است در چند جلسه دیگر نیز این مسائل را بررسی کند.

ارائه گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اعتراض‌های اخیر به صحن علنی

وی در واکنش به ادعای توزیع پول در میان معترضان تاکید کرد: نباید زیاد عجله کنیم؛ بنا داریم پس از اتمام بررسی‌ها، گزارشی دقیق درباره ابعاد وقوع حوادث اخیر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه و این گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره وضعیت معیشتی و اقتصادی عمده بازداشت‌شدگان در اعتراض‌های اخیر گفت: به هر حال می‌دانیم صدها هزار نفری که در موسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کرده و موفق به دریافت پولشان نشده بودند، معترض هستند.

 مبنای اعتراض‌ها مشکلات معیشتی بود و دشمنان خارجی صرفاً موج‌سواری کردند

نماینده اصولگرای بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم مبنای اعتراض‌های اخیر همین وضعیت معیشتی است و آمریکا، اسرائیل و منافقین صرفاً موج‌سواری کردند. نباید به گونه‌ای عمل کنیم که موجب نارضایتی گسترده مردم شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درپاسخ به پرسشی دیگر درمورد تطمیع بخشی از معترضان از طریق توزیع پول، گفت: به هر حال موج‌سواری به همین معناست. مسئله این است که مثلاً سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری یک سال تمام در نقاط مختلف کشور تجمع کرده و نسبت به وضعیت‌شان معترض بودند.

حتماً کشورهای خارجی هم در توزیع پول میان معترضان نقش داشتند

او همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره منشاء توزیع پول میان بخشی از معترضان یادآور شد: آن‌چه مسلم است سازمان‌های اطلاعاتی دشمنان ما فعال هستند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کنند.

بروجردی در واکنش به پرسشی درمورد این‌که آیا منشاء این پول‌ها لزوماً خارجی بوده است، گفت: حتماً کشورهای خارجی هم در آن نقش داشته‌اند.

کد N1821918

وبگردی