آفتاب

نقش احزاب سیاسی برای کنترل افراطی‌گری کمتر از ارتش و دولت نیست

نقش احزاب سیاسی برای کنترل افراطی‌گری کمتر از ارتش و دولت نیست

معاون سابق وزیر امور خارجه تاکید کرد: اگر بتوانیم این افراد را دور هم جمع کنیم و به حرف‌هایشان گوش دهیم مسیر تروریسم خود را عوض خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا شیخ‌عطار در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی گفت: نقش احزاب سیاسی برای کنترل افراطی‌گری کمتر از ارتش و دولت نیست و بعد از عملیات‌های مختلف نظامی باید فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی را شروع کنیم.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که محققان مختلفی در این مورد کار می‌کنند که اعضای مختلف این گروه‌های تروریستی از جوانان تشکیل شده‌اند و بیشتر این جوانان از بحران هویتی و مذهبی در عذاب هستند و بیشترشان در کشورهای غربی جزو طبقه دوم شناخته می‌شوند و این مسئله، عامل بحران هویت و افراطی‌گری می‌شود.

سفیر سابق ایران در آلمان با بیان اینکه ریشه دیگر این امر فقر موجود در بخش‌های مختلف کشورهای این مناطق است که در کشورهای آسیایی مرکزی موجب ایجاد افراطی‌گری می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه عموم این افراد تفسیری سطحی از متون مذهبی و ایدئولوژی خود دارند و تفسیر دیگران را نادرست می‌پندارند.

شیخ عطار با بیان اینکه اگر بتوانیم این افراد را دور هم جمع کنیم و به حرف‌هایشان گوش دهیم مسیر تروریسم خود را عوض خواهند کرد، تصریح کرد: در این زمینه احزاب سیاسی می‌توانند تاثیرگذار و ایفاگر نقش مهمی باشند و در این زمینه می‌توانیم تاثیر خاصی داشته باشیم و از ورود اینها به افراطی‌‌گری‌‌ها جلوگیری کنیم و می‌‌توانیم بگوییم اندیشمندان مختلفی افراطی‌گری بعدی را به افراط‌گری فکری ربط داده‌اند. 

 

کد N1821828

وبگردی