آفتاب
غفوری‌فرد در کنفرانس بین‌المللی احزاب:

مقامات بلندپایه ایران از کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی حمایت کرده‌اند/ می‌توانیم راهکارهایی درباره رفع افراطی‌گری در غرب آسیا پیدا کنیم

مقامات بلندپایه ایران از کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی حمایت کرده‌اند/ می‌توانیم راهکارهایی درباره رفع افراطی‌گری در غرب آسیا پیدا کنیم

رییس اجلاس بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی از حمایت مقامات ارشد ایران از این کنفرانس خبر داد و گفت: بدون شک راه ابریشم می‌تواند مسیری را برای اهداف ما باز کند چراکه ملت های آسیایی را از غرب آسیا به شرق آسیا متصل می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن غفوری فرد در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی با بیان این که کنفرانس ویژه راه ابریشم موقعیت‌های جدیدی را برای بیش از ۳۰۰ حزب فعال در این کنفرانس به جهت همکاری‌ها و گفت‌وگوهای بیشتر فراهم می‌آورد، گفت: اتحادیه‌های مشابهی در آفریقا و آمریکا وجود دارند، که این نشان می‌دهد احزاب می‌توانند در قالب این قبیل اتحادیه‌ها همکاری‌های سیاسی با یکدیگر داشته باشند که این می‌تواند منجر به تقویت روابط و همکاری‌های کشورهای آسیایی هم شود.

رییس اجلاس بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی با اشاره به نقش موثر احزاب در مقابله با افراط گرایی و کاهش تنش‌های افراط گرایی و چگونگی مقابله با این تنش‌ها برای یافتن راهکاری در این ارتباط گفت: نقش راه ابریشم در این زمینه نقش مهمی است و می تواند کمک حال این نشست باشد.

غفوری فرد ادامه داد: از همه اعضای کمیته مرکزی و دائمی که از کشورهای مختلفی از جمله اندونزی در بیست و نهمین نشست شرکت کرده اند تشکر کنم. با حضور این عزیزان در اینجا این موضوع ثابت شده که کنفرانس راه ابریشم می‌تواند راهی برای ما و مسیری برای پیشبرد اهدافمان باز کند.

وی با بیان این که راه ابریشم ملت‌های مختلف آسیایی را به هم اتصال داده و توانسته غرب آسیا را به شرق آسیا و چین اتصال دهد و این جاده باعث شده که بحث‌های فرهنگی که در کنار این راه قرار دارند تبادل نظر داشته باشند عنوان کرد:  امید است این ارتباط همچنان برقرار باشد و بنده به عنوان عضوی از حزب موتلفه اسلامی می‌خواهم نتایجی که در این نشست‌ها برای ما اعلام می‌شود را اعلام کنیم تا به نتایج خوبی برسیم و آن را پیگیری کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: حضور این عزیزان موضوعات اقتصادی و سیاسی را می‌تواند در خود جای داده و کمک حال ما باشد. برای رسیدن به این هدف با دبیرکل کنفرانس احزاب آسیایی مذاکراتی داشتیم و تصمیم گیری‌های اولیه شده است. مرحوم هاشمی رفسنجانی از این نشست‌ها استقبال می‌کرد و همچنین صحبت‌هایی با علی لاریجانی رئیس مجلس شد و او نیز حمایت خود را از اینگونه برنامه‌ها اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۴۰ حزب سیاسی در این نشست از کشورهای مختلف آسیایی شرکت کرده‌اند که بیشتر آنها در سازمان‌های حزبی کشورهای خود فعال هستند. در این نشست موضوعاتی را می‌خواهیم مورد بحث قرار دهیم که سازمان‌ها و احزاب سیاسی در این زمینه چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

غفوری فرد گفت: ما می‌توانیم در خصوص رفع افراطی‌گری در غرب آسیا راهکارهایی پیدا کنیم و با توجه به قرار گرفتن کشورمان در غرب آسیا مشکلات این چنینی را به عینه تجربه کرده است.

وی افزود: امروزه در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم . رئیس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه علاقمند بودند حضور داشته باشند و سخنرانی کنند. .

غفوری فرد گفت: مهمترین نکته ای که در این بحث داریم و برنامه ای که باید پیگیرش باشیم مربوط به افراط گرایی و چگونگی مقابله با آن است.

کد N1821754

وبگردی