آفتاب

واشنگتن درک درستی از ما دارد

واشنگتن درک درستی از ما دارد

وزیر خارجه قطر گفت که از زمان آغاز بحران خلیج‌فارس، واشنگتن درک درستی داشت و اتهام‌های وارده به دوحه را نادرست و بی دلیل خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر صبح امروز –پنجشنبه- تاکید کرد که قطر قطع ارتباط کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس با دوحه را محاصره این کشور می‌داند.

وی افزود: «ارتباط میان قطر با طیف‌های مختلف نهادهای سیاسی آمریکا از یک سو و از سوی دیگر آنچه که این موسسات از رفتارهای دولت قطر و دولت‌های محاصره کننده ما دیدند، می‌تواند آنچه حقیقت و نشر اکاذیب است را مشخص کند».

در همین حال، «خالد العطیه» وزیر مشاور دولت قطر در امور دفاعی این کشور نیز اخیرا عنوان کرده بود که فرماندهان نظامی قطر با همتایان خود در وزارت دفاع آمریکا برای تقویت روابط نظامی در چارچوب چشم‌انداز یک ساله خود در حال هماهنگی هستند.

وی همچنین بر عمق همکاری‌های استراتژیک نظامی میان قطر و آمریکا تاکید کرد و گفت: «قطر به دنبال برنامه‌ریزی برای ساخت پایگاه‌هایی برای حضور نیروی دریایی آمریکا در این کشور در آینده است.»

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر هشت ماه پیش روابط کامل دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر متهم کردند. دوحه این اتهام‌ها را به طور کامل رد کرده است.

تاکنون نیز کویت و کشورهای دیگر، تلاش‌هایی در جهت میانجی‌گری میان قطر و کشورهای محاصره کننده این کشور انجام داده‌اند که با پیشرفتی همراه نبوده است.

 

کد N1821613

وبگردی