آفتاب
سخنگوی شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با ایلنا:

عبور مصرف گاز از مرز منطقی / دو درجه کاهش دمای محیط، مساوی 50 میلیون متر مکعب صرفه جویی، کمک به دو بخش کلیدی اقتصاد و حفظ ثروت نسل بعدی

عبور مصرف گاز از مرز منطقی / دو درجه کاهش دمای محیط، مساوی 50 میلیون متر مکعب صرفه جویی، کمک به دو بخش کلیدی اقتصاد و حفظ ثروت نسل بعدی

سخنگوی شرکت ملی گاز میزان مصرف گاز را در بخش خانگی 573. میلیون متر مکعب اعلام کرد که نسبت به رقم مصرف روز گذشته که 570 میلیون متر مکعب بوده 3.5 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه به ادارات توصیه کردیم که از ساعت 18 امروز نسبت به قطع سیستم گرمایشی خود اقدام کنند، میزان مصرف گاز را در بخش خانگی 573. میلیون متر مکعب اعلام کرد که نسبت به رقم مصرف روز گذشته که 570 میلیون متر مکعب بوده 3.5 میلیون متر مکعب افزایش داشته است. 

به خاطر رشد مصرف بخش خانگی مجبوریم گاز کمتری به نیروگاه‌ها و صنایع بدهیم

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف بخش خانگی مجبور شدیم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها را  15 میلیون متر مکعب کم کرده و به 75تا 80 میلیون متر مکعب برسانیم و گاز ارسالی به صنایع را نیز حدود 5 میلیون متر مکعب کم کنیم .

سخنگوی شرکت ملی گاز خاطر نشان کرد: ما به لحاظ ذخایر کمبودی نداریم اما وقتی مصرف خانگی زیاد می‌شود، مجبوریم گاز ارسالی به صنایع و نیروگاه‌ها را که از بخش‌های مهم اقتصاد کشور هستند، محدود کنیم.

کاهش 2 درجه دمای محیط خانگی برابر با 50 میلیون متر مکعب صرفه جویی در گاز و کمک به اقتصاد کشور

وی یادآور شد: در حال حاضر 800 میلیون متر مکعب ظرفیت تولید گاز داریم که نسبت به دو سال قبل 200 میلیون متر مکعب اضافه شده است بنابراین کمبودی نداریم اما لازم است که مصرف خانگی 2.5 تا 3 برابر اصلاح شود، یعنی اگر مردم دمای محیط منازل خود را 2 درجه کم کرده و وسایل گرمایشی خود را از 30 به 25 برسانند و درجه آبگرمکن‌ها را از 80 به 60 ببرند ما توانسته‌ایم 50 میلیون متر مکعب صرفه جویی کنیم و این رقم همان میزان گازی است که از صنایع و نیروگاه‌ها کم می‌شود.

گاز به سختی به دست مصرف کننده در دورترین نقاط کشور می‌رسد، درست مصرف کنیم

بوجارزاده با تاکید بر اینکه مردم با صرفه جویی می‌توانند به شبکه گاز کشور کمک کنند، تصریح کرد: در حال حاضر گاز از عسلویه که 70 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند با طی 2 هزار کیلومتر تا انتهای خراسان‌، آذربایجان‌ها و اردبیل ارسال می‌شود ، در بین راه برای جلوگیری از یخ زدگی باید توربین‌های فشار افزایی را عملیاتی کنیم‌،اگر در توربین‌ها اشکالی به وجود بیاید در کل شبکه دچار مشکل می‌شویم و این در حالی است که هرچه تولید می‌کنیم مصرف می‌کنیم.

مصرف گاز ایران 2.5 برابر استاندارد است

وی با بیان اینکه به راحتی با 2 درجه کم کردن وسایل گرمایشی می‌توانیم شبکه را ایمن کنیم، ادامه داد: میزان مصرف گاز بخش خانگی 2.5 برابر بیشتر از حد استاندارد است که بخش زیادی از آن به فرهنگ جامعه برمی‌گردد و ربطی به توسعه یافته یا توسعه نیافته نبودن کشور ندارد .

مردم منطقی مصرف کنند، گاز برای نسل بعدی هم باید حفظ شود

سخنگوی شرکت ملی گاز تاکید کرد : به مردم توصیه می‌کنیم منطقی مصرف کنند باید گاز را برای نسل بعدی حفظ کنیم و به صنعت و نیروگاهها که دو بخش ارز آور و اشتغال زا هستند، بیشتر ارسال کنیم.

 

کد N1821470

وبگردی