آفتاب

ابراهیمی ترکمان: ترامپ امروز هشداری است برای بازگشت ناسیونالیست

ابراهیمی ترکمان: ترامپ امروز هشداری است برای بازگشت ناسیونالیست

یکی از ویژگی‌های جالب اجلاس قدس پایتخت صلح ادیان، قرائت بخش‌هایی از کتاب مقدس به زبان رسمی آنها بود. در این مراسم، قرآن مجید توسط چاقومی، کتاب مقدس توسط کشیش کُمیتاس، تورات توسط امید شایان‌مهر و اوستا توسط موبد خورشیدیان قرائت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اجلاس قدس پایتخت صلح ادیان صبح امروز (چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه) با حضور علی‌اکبر عراقچی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله تسخیری، سفیر فلسطین در تهران و جمعی از پیروان ادیان یهودی، مسیحی و زرتشتی برگزار شد.

یکی از ویژگی‌های جالب این مراسم قرائت بخش‌هایی از کتاب مقدس به زبان رسمی آنها بود. در این مراسم، قرآن مجید توسط چاقومی، کتاب مقدس توسط کشیش کُمیتاس، تورات توسط امید شایان‌مهر و اوستا توسط موبد خورشیدیان قرائت شدند.

ابوذر ابراهیمی ترکمان (رئیس سازمان ارتباطات اسلامی) در ابتدای این اجلاس، ضمن خوشامدگویی به پیروان تمامی ادیان و تشکر از دانشگاه ادیان گفت: هدف از تشکیل این اجلاس موضوع مورد توافق همه ما است. موضوعی که به آن اعتقاد داریم و آن هم اینکه صلح در تمام ادیان یکی از مسائل اصلی است که تاکید جدی به آن شده است اما متاسفانه با اینکه صلح در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته است، امروز اتفاق‌های عجیبی در جهان در حال رخ دادن است و ما عملاً می‌بینیم صلح توسط مدعیان آورنده صلح زیر پا گذاشته می‌شود.

ترکمان ادامه داد: مدعیان تاسیس سازمان ملل و جامعه جهانی؛ منشور سازمان ملل را آشکار زیر پا می‌گذارند. اگر در گذشته چنین رفتارهای پنهانی صورت می‌گرفت امروز آشکارا ملت‌ها را تحقیر می‌کنند و آفریقا را با القاب زشت می‌خوانند. همین‌ها روزگاری داعیه تامین صلح برای جهان داشتند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلای سپس گریزی به ماجراهای پس از جنگ جهانی دوم زد و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم ناسیونالیست و انترناسیونالیست همه‌گیر شد. ناسیونالیستی که مبنای آن خودپرستی و ابزاری دیدن دیگران است. جامعه ملل سعی کرد با تاسیس سازمان ملل در این میان راه متعادل را انتخاب کند اما ترامپ امروز هشداری است برای بازگشت ناسیونالیست و نگرشی که تنها ملت و جامعه خود را حق تلقی می‌کند. در این نگرش حتی به منشور سازمان ملل و حقوق بشر نیز بی‌توجهی می‌شود.

این مدیر فرهنگی اضافه کرد: به قول رهبری، گویی زیر دستکش مخملی، دستی چدنی قرار گرفته تا استعمار و استثمار را به شیوه‌ای اعمال کند. مگر هدف از تاسیس جامعه جهانی محقق کردن صلح پایدار نبود؟ امروز صلح کجاست؟ وقتی مردمی را از قدس آواره می‌کنیم و از جایگاه و زادگاه اصلی خود بیرون می‌رانیم و بعد با شرارت کامل آن را پایتخت اشغالگران معرفی می‌کنیم.

او یادآور شد: جالب این است که باور عمومی حتی کشورهایی که شاید از نظر ایدئولوژی اعتقادی به اسلام نداشته باشند نیز معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم می‌کند. همه ما نیز در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم ما همه اعم از مسلمان، زرشتی، یهودی و مسیحی در مسائل اساسی کشورمان سهیم و هم‌قدم هستیم.

ترکمان در پایان گفت:‌ هموطنان یهودی، مسیحی و زرشتی در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که پشت کشور می‌مانند و همگی شهید تقدیم این خاک کرده‌اند. آنها همیشه کنار ما بودند و هموطن ما. جمع شدن ما اینجا نیز یعنی امروز هم نشان می‌دهیم اختلافی میان ما نیست و با هم همگام و هم‌قدم هستیم.

کد N1821258

وبگردی