آفتاب

ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای اسکان مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای اسکان مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت بر اتخاذ تدابیر ویژه برای اسکان مردم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تاکید کرد.

سيد محمد هادي ايازي در گفت‌و‌گو با همشهري آنلاين اظهار داشت: گرچه از ابتداي وقوع زمين‌لرزه كرمانشاه تاكنون، به همت دولتمردان، مسئولان، مردم و خيرين سلامت، اقدامات خوبي صورت گرفته است اما واقعيت آن است كه براي اسكان اين عزيزان، بايد تدابير خاص و ويژه‌تري اتخاذ شود.

او افزود: با توجه به برودت و سردي هوا، اسكان مردم در مناطق زلزله زده بايد هر چه سريعتر انجام شود چرا كه اين عزيزان شب و روزهاي سختي را پشت سر مي‌گذارند. از سوي ديگر با شروع فصل گرما هم در معرض مشكلات ديگري قرار خواهند گرفت. اين شرايط ويژه همت ويژه و توجه خاص مسئولان را مي‌طلبد.

معاون اجتماعي وزير بهداشت اظهار داشت: از اولين روز زلزله كرمانشاه تلاش كرديم تا زير ساخت‌هاي سلامت را در مناطق زلزله‌زده كرمانشاه ايجاد و كمبودها را برطرف كنيم و پاسخگوي نيازهاي مردم در حد امكان باشيم.

وی افزود: اولين اقدام در اين زمينه خدمات‌رساني به مجروحان و مصدومان اين حادثه بود، معاونت اجتماعي در كنار معاونت درمان وزارت بهداشت و اورژانس كشور، تمام تلاش خود را كردند كه به بهترين شكل، كار خدمت‌رساني به مجروحان حادثه را انجام دهند. حتي براي بعد از دوره درمان هم برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شد. ايجاد نقاهتگاه‌ها، يكي از اين اقدامات است. علاوه بر اين براي همراهان بيماران هم خدمات جانبي ارائه شد.

ايازي تاكيد كرد: توجه و رسيدگي به سلامت روان مردم مناطق زلزله‌زده، امر مهم ديگري بود كه پيگير شديم و در اين راستا تيمي از روانشناسان به منطقه اعزام شدند و مردم مناطق زلزله‌زده، تحت پوشش خدمات مشاوره اي قرار گرفتند.

به گفته معاون اجتماعي وزير بهداشت، خيرين سلامت در كنار توجه به درمان و بهداشت مردم مناطق زلزله‌زده به ايجاد زير ساخت‌هاي سلامت هم كمك كردند.

ايازي گفت: در جريان زلزله، 2 بيمارستان اسلام آباد و سر پل ذهاب، 62 خانه بهداشت، 22 مركز جامع سلامت و 5 پايگاه اورژانس تخريب شد. خيرين سلامت با مشاركت بنگاه‌هاي اقتصادي، هزينه ساخت اين مراكز را به عهده گرفتند و تمام اين زير ساخت‌هاي سلامت ايجاد خواهد شد. در يكي از سفرهاي وزير بهداشت به كرمانشاه، كلنگ احداث اين مراكز به زمين زده و مقرر شد، كار ساخت خانه‌هاي بهداشت در كمتر از يك سال و كار ساخت بيمارستان حدود 2 سال به پايان برسد.

او افزود: هزينه ساخت مراكز بهداشتي كه خيرين سلامت آن را تقبل كرده اند بالغ بر 80 ميليارد ريال برآورد شده است كه البته با مشاركت بنگاه‌هاي اقتصادي اين امر انجام خواهد شد.

ايازي از مسئولان خواست همانطور كه از اولين ساعات زلزله در كرمانشاه با همدلي مردم و خيرين سلامت به كمك مناطق زلزله‌زده شتافتند، با توجه به سردي و برودت هوا، براي اسكان مردم در اين مناطق تدابير ويژه‌تري اتخاذ كنند.

کد N1821135

وبگردی