آفتاب
خبر به روز رسانی می شود...

وضعیت اتوبان ساوه | ترافیک سنگین در اتوبان تهران ساوه و تهران قم و تهران کرج | وضعیت جاده های کشور تا شنبه

وضعیت اتوبان ساوه | ترافیک سنگین در اتوبان تهران ساوه و تهران قم و تهران کرج | وضعیت جاده های کشور تا شنبه

وضعیت اتوبان ساوه | اتوبان ساوه روزهای پر ترافیکی را می گذراند. وضعیت اتوبان تهران - ساوه هنوز به حالت عادی برنگشته است. اکیپ های برف روبی همجنان در این محور مشغول به کارند. پلیس توضیه کرده بدون زنجیر چرخ به ساوه نروید. اتوبان های تهران ساوه، تهران کرج و تهران قم بیشترین بار ترافیکی را دارند. وضعیت اتوبان ساوه و برخی راه های کشور را در ادامه بخوانید.

بیشتر بخوانید: وضعیت جاده های کشور .


وضعیت اتوبان تهران - ساوه


مسئول راهداری آزادراه ساوه تهران گفت: اکیپ های راهداری به صورت شبانه روزی در حال برف روبی و یخ زدایی این آزادراه هستند.
مجتبی حاجی سلطانی با اشاره به باز بودن هر دو لاین آزادراه افزود: پنج اکیپ در قالب 30دستگاه و 40نیروی انسانی شبانه روزی در ایام بارش برف برای باز بودن و رفع انسداد این محور شریانی در کشور تلاش کردند تا رضایت مسافرین و رانندگان عبوری حاصل شود.
طول آزادراه ساوه - تهران صد و 13کیلومتر است که 75کیلومتر آن در حوزه استان مرکزی قرار دارد و روزانه به طور میانگین بیش از 4هزار وسیله نقیله از این آزادراه تردد می کند.

بدون زنجیر چرخ به اتوبان ساوه نروید

پلیس راه راهور نیروی انتظامی به بارش خفیف برف در اکثر محورهای استان کردستان، قزوین، لرستان و مرکزی اشاره کرد.
همچنین  باندهای جنوبی آزاد راه "کرج - قزوین"( محدوده شهرک خاتم تا پل فردیس) و آزاده راه تهران - کرج" ( از پل فردیس تا گرمدره) ، آزاد راه "تهران - قم" ( محدوده حسن آباد و پل فرودگاه)، آزاد راه "تهران - ساوه" ( محدوده فرودگاه) برخوردار است.
بنا به اعلام این پلیس، آزاد راه "تهران - ساوه" در غرب استان تهران و مرکزی، محور" تهم - چورزق" در استان زنجان و محور قدیم "تهران - قم" در استان قم و غرب استان تهرام که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شد.
پلیس راه راهور ناجا  اعلام کرد: بار ترافیکی در محورهای " ساوه - تهران " و "قم - تهران" به دلیل یخ زدگی سطح راه، سنگین و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
گفتنی است، سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.

وضعیت راه های کشور


بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.
‌کل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس‌ آخرین اطلاعات دریافتی از 2187 دستگاه تردد‌شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 21.5 درصد افزایش ‌نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 17.7 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذیرفت؛ هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.
آزادراه ‌‌کرج‌-تهران، آزادراه‌‌ تهران-کرج‌، آزادراه کرج-قزوین، محور تهران-پاکدشت‌‌‌‌ و پاکدشت-تهران، آزادراه ‌قزوین‌-کرج، ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه زنجان - قزوین، محور تهران-شهریار و شهریار-تهران‌‌‌‌، محور ساوه-تهران و تهران-ساوه‌‌‌‌ در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌
درحال حاضر‌‌ در آزادراه تهران-ساوه و بالعکس ابتدای آزادراه، محور قدیم تهران - ساوه از ابتدای مسیر تا محدوده رباط کریم‌ و محور شهریار - رباط کریم ترافیک سنگین و در سایر محورهای اصلی کشور تردد به صورت روان در جریان است.
رانندگان محورهای کوهستانی و سردسیر حتماً برای تردد در این جاده‌ها زنجیرچرخ داشته باشند.
هواشناسی جاده‌ها
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز چهارشنبه آسمان در اغلب مناطق کشور صاف بوده و در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.
با عبور موج کم‌دامنه از نوار شمالی کشور روز پنج‌شنبه در استان‌های مازندران و گلستان و روز جمعه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ سه روز آینده هوای سرد در شمال شرق کشور ماندگار خواهد بود و در مناطق دیگر نیمه شمالی کاهش تدریجی سرما پیش‌بینی می‌شود‌.
به سبب دمای زیر صفر در اغلب مناطق نیمه شمالی کشور یخ‌زدگی معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن در مناطق برف‌گیر جاده‌های کوهستانی وجود دارد‌.
محدودیت‌ ترافیکی جاده‌ها تا روز ‌شنبه 14 بهمن‌
تردد موتور‌سیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 96/11/11 الی ساعت 6 روز شنبه مورخ 96/11/14 از محورهای کرج-چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است؛ ‌تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.
در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 الی 24 روز جمعه مورخ 96/11/13  از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 الی 24 روز جمعه مورخ 96/11/13 از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.
‌تردد انواع تریلر‌، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.
‌ تردد‌ تریلرها در محور هراز کماکان ممنوع است، همچنین تردد‌ کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12 الی 24 روز چهارشنبه مورخ 96/11/11 و همچنین از ساعت 8 الی 24 روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری از محور هراز ممنوع است.
در محور فیروزکوه تردد‌ تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12 الی 24 روز جمعه مورخ 96/11/13 از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع است.
ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌
محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.
‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ 17 تیر 96 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.
محور فرعی گنجنامه – تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ 16 آذر 96 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.
محور سی‌سخت – نورآباد (سمیرم)، واقع در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، از مورخ 25 آذر 96 تا اطلاع بعدی، به‌دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.
محو پونل-خلخال در استان گیلان‌ به علت بارش برف و عدم ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود و محور جایگزین، جاده اسالم به خلخال است.
‌محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاهی جاده‌ای
محور کندوان‌ از مورخ 26 آذر تا 20 اسفند 96، روزهای شنبه‌، یکشنبه‌، دوشنبه‌ و سه‌شنبه هر هفته ‌به غیر از ایام تعطیل و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، در حوزه استان البرز از ساعت 23 الی 5 بامداد و در حوزه استان مازندران از ساعت 21:30 الی 5 بامداد روز بعد، به‌دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی تونل امیرکبیر (‌شماره 5) مسدود است و تردد از محورهای فیروزکوه و هراز انجام می‌شود؛ در زمان اجرای عملیات، محور کرج-چالوس از ساعت 21:30 در حوزه استان مازندران (‌در مقطع مرزن آباد‌) ‌و از ساعت 23 در حوزه استان البرز (در مقطع میدان امیرکبیر کرج) تا ساعت 5 بامداد روز بعد مسدود است.
آزاد‌راه رشت – قزوین (‌لاین جنوبی‌) واقع در استان‌های گیلان و قزوین، از مورخ 8 بهمن لغایت 15 بهمن 96، به صورت 24 ساعته، به‌دلیل اجرای عملیات نصب تیرهای فلزی پل راه‌آهن قزوین-رشت - انزلی، حدفاصل عوارضی امامزاده هاشم تا عوارضی قزوین، مسدود بوده و تردد از محور قدیم رشت-قزوین انجام می‌شود.
‌آزاد‌راه قزوین-رشت (لاین شمالی‌)، واقع در استان قزوین، از مورخ 8 بهمن لغایت 15 بهمن 96، به‌صورت 24 ساعته، به‌دلیل اجرای عملیات نصب تیرهای فلزی پل راه‌آهن قزوین – رشت - انزلی، کیلومتر 55 الی 250+55،  محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از کنارگذر احداثی انجام می‌‌شود.
محور هراز ‌محدوده آبشار ‌‌لاین غربی – مسیر جنوب به شمال  از مورخ 3 دی لغایت 17 بهمن ماه 96، به‌ صورت 24 ساعته، به‌دلیل اجرای عملیات به‌سازی گالری آبشار، کیلومتر 500+99 الی 500+100، محدوده اجرای عملیات (‌گالری آبشار‌) مسدود بوده و تردد از تونل جدید آبشار به‌صورت دو طرفه انجام می‌شود.
‌محور هراز قطعه تونل جدید امامزاده هاشم‌ از مورخ 21 دی لغایت 19 بهمن ماه 96 و همچنین از مورخ 24 بهمن لغایت 15 اسفند ماه 96، به صورت 24 ساعته ‌غیر از ایام شرایط جوی خاص ( بارش برف )، به‌دلیل اجرای عملیات رفع مشکلات ناشی از نفوذ آب و یخ زدگی، آب بندی و ایمن سازی ،کیلومتر 102، محدوده اجرای عملیات ( تونل جدید امامزاده هاشم ) مسدود بوده و تردد از محور قدیم هراز محدوده گردنه امامزاده هاشم انجام می‌شود.
در محور قدیم تهران – قم، واقع در استان تهران، تا روز 20 اسفند 96، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 الی 18‌ و همچنین روز‌های سه‌شنبه از ساعت 8 الی 14 هر هفته، به غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات تراش، لکه‌گیری و روکش آسفالت‌ کیلومتر 15 الی 48 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور (یک سوم مسیر) انجام می‌شود.
مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.

در اتوبان ساوه چه خبر بود؟
در حالی که بارش برف در تهران از بعدازظهر شنبه آغاز شد و تا عصر روز یکشنبه ادامه داشت اما هنوز وضعیت برخی جاده ها به دلیل یخ زدگی و کنار ندادن برف ها وخیم گزارش می شود.
بر اساس گزارش خبرنگار ما شب گذشته در جاده تهران – ساوه ترافیک بسیار سنگینی وجود داشت و مسافران ساعت ها در این جاده مانده اند.
در همین زمینه علی یکی از مسافران این جاده گفت: از ساعت 2 و نیم که در اول اتوبان تهران – ساوه بودیم تا الان تنها 25 کیلومتر مسیر را طی کردیم.
وی افزود: جهت انجام یک سفر کاری به کردستان، دیروز دوشنبه از یکی از تعاونی های پایانه غرب تهران بلیط تهیه کردم. با توجه به بارش برف و اعلام پلیس راه مبنی بر مسدود بودن باند شمالی اتوبان تهران - ساوه و بخاطر توجه به توصیه های پلیس سفر کاری خود را لغو و به سه شنبه موکول کردم.
این مسافر گفت: راس ساعت 14:300 امروز اتوبوس از ترمینال غرب خارج شد . ساعت 15:05 دقیقه وارد اتوبان تهران- ساوه گردید. به دلیل یخبندان اتوبان و عدم برف روبی صحیح الان که ساعت 19:30 است هنوز به عوارضی پرند نرسیدیم.
وی تصریح کرد: از اول اتوبان تهران تا عوارضی پرند حدود 40 کیلومتر است و طی این مسیر در روزی که هوا صاف است و مشکلی از نظر بارش باران و برف ندارد، نباید نیم ساعت طول بکشد.
این مسافر با بیان اینکه در طول این مسیر هیچ واحد امداد جاده ای ( سازمان راهداری ) وجود ندارد، تصریح کرد: بعد از سه روز برف، جاده ها پر برف و یخ است.همه مردم گرفتار شدند و بدتر از همه نه امدادی است و نه راهداری.
این مسافر با بیان اینکه صدها خودرو در ترافیک سنگین این مسیر گیر کرده اند، افزود: مردم در خودروها و اتوبوسها کلافه شدند و از این بی تدبیری مسئولین اظهار تاسف می کنند.
علت ترافیک اتوبان ساوه
مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران با اعلام اینکه آزادراه ساوه دارای بار ترافیکی بسیار سنگینی است، گفت: رانندگان از آزادراه خلیج فارس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.
سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در محورهای مواصلاتی اظهار کرد: به دنبال بارش‌های اخیر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی، ساعت ۶ صبح دیروز آزادراه تهران ساوه بازگشایی شد ولی محورهای قدیم تهران ساوه و تهران به قم همچنان مسدود هستند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه شب گذشته ترافیک در ورودی آزادراه تهران ساوه به بزرگراه آزادگان سنگین بود افزود: در این محدوده به دلیل یخ‌زدگی رمپ ورودی به بزرگراه‌ آزادگان و وقوع تصادف یک تریلی و قیچی کردن عرضی آن، شاهد ترافیک سنگین در این محور بودیم و ترافیک ورودی از آزادراه به آزادگان تا فاصله زیادی پس زد.
وی اضافه کرد: همچنین ئیشب در محور تهران شهریار و بالعکس نیز با توجه به یخ‌زدگی سطح راه شاهد بار سنگین ترافیک بودیم که متاسفانه به دلیل عدم تجهیز برخی خودروها به زنجیرچرخ، تردد در این محور به سختی انجام شد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا و ناپایداری‌های جوی لازم است تا رانندگان حتماً به تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ مجهز باشند تا در صورت مواجهه با یخ‌زدگی معابر دچار مشکل نشده و تردد در محورهای مواصلاتی را کند نکنند.
کد N1821036

وبگردی