آفتاب
نماینده مرند و جلفا در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس از دادن چک سفید امضاء به دولت واهمه دارد

مجلس از دادن چک سفید امضاء به دولت واهمه دارد

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گزارش دیوان محاسبات،مجلس از دادن چک سفید به دولت واهمه دارد و سعی می‌کند در امور دولت ریز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت بعدازظهر (یکشنبه، ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی نسبت به ادامه رسیدگی کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور پرداختند و در نهایت کلیات این لایحه را با ۸۳ رأی موافق،۱۲۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶نماینده حاضر در مجلس رد کردند.

در این راستا محمد حسن‌نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: مقصود رد لایحه بودجه نبود بلکه مجلس، گزارش‌کمیسیون تلفیق  را رد کرد که حامل چند پیام بود که البته‌اثر گزارش تفریغ بودجه در این اتفاق بی‌تاثیر نبود.

وی ادامه داد: زمانی‌که دیوان محاسبات مجلس گزارش می‌دهد که دولت در بودجه ۸۰ درصد رعایت نکرده و انحراف دارد مجلس اعتماد خود را به دولت از دست می‌دهد و از دادن چک سفید امضاء به دولت واهمه دارد و سعی می‌کند در امور دولت ریز شود.

وی با بیان اینکه اعتماد مجلس به دولت کمرنگ شده است، گفت: ابهامات زیادی در لایحه بودجه وجود دارد به عنوان مثال از ۴.۵ میلیون بشکه نفت ۲.۵ میلیون آن مشخص است اما ۲ میلیون بشکه دیگر هنوز مشخص نیست کجا و چطور هزینه می‌شود و مسلما مجلس به این موضوع حساس می‌شود.

حسن‌نژاد افزود: دو سوم کل بودجه برای شرکت‌های دولتی است که هیچ اطلاعاتی از آن در دست نیست. علاوه بر آن ۵۰ درصد بودجه عمرانی عملا یکجا در دست دولت است و ردیف مشخصی ندارد  به همین دلیل مجلس بر روی آن حساس شده است.

 وی گفت: این سوال برای ما پیش آمده که چرا یارانه‌ها پارسال حذف نشد و در شرایط فعلی باید حذف شود و یا اینکه چرا پس از ۴ سال تصمیم بر گران کردن بنزین گرفته می‌شود؟

کد N1821001

وبگردی