آفتاب

پنتاگون انتشار جزئیات حمله به افغانستان را محدود کرد

پنتاگون انتشار جزئیات حمله به افغانستان را محدود کرد

وزارت دفاع آمریکا انتشار جزئیات حمله این کشور به افغانستان را محدود کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به سازمان حسابرسی مستقل فدرال این کشور دستور داد تا روند انتشار عمومی اطلاعات کلیدی درباره جنگ آمریکا در افغانستان را متوقف کند.

بر همین اساس، وزارت دفاع آمریکا از این سازمان خواسته است که به سرعت مانع از انتشار اطلاعات در این زمینه از جمله جزئیات تعداد ارتش افغانستان و نیروهای پلیس این کشور  که بیانگر روند جنگ ۱۶ ساله آمریکا در افغانستان است، شود.

انتشار این اطلاعات تنها چند ماه پس از اعلام استراتژی جدید دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف تسریع عملیات ارتش افغانستان در برابر طالبان و دیگر گروه‌های شورشی در این کشور در حال انتشار است.

ترامپ روز گذشته –دوشنبه-از حملات اخیر در افغانستان انتقاد کرد و هرگونه مذاکره آمریکا با طالبان به عنوان بخشی از تلاش‌های گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و شورشیان را رد کرد.

آژانس بازرسی از سوی کنگره آمریکا تاسیس شده و به عنوان بازرسی ویژه کل در بازسازی افغانستان گزارشی از وضعیت سه ماهه اخیر افغانستان منتشر کرده است. انتشار این اطلاعات در شرایطی صورت گرفته است که پنتاگون طی یک سال گذشته ادعا کرده بود که به دنبال آن است که شفافیت بیشتری درباره جنگ آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان داشته باشد.

 

کد N1820953

وبگردی