آفتاب

شهرداری‌‌ها مکلف به پرداخت ۴ درصد مابه التفاوت حق بیمه آتش‌نشانان شدند

شهرداری‌‌ها مکلف به پرداخت ۴ درصد مابه التفاوت حق بیمه آتش‌نشانان شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت شهرداری‌ها را مکلف به پرداخت ۴ درصد مابه‌التفاوت حق بیمه متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی به سازمان تامین اجتماعی کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استفساریه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۴/۷/۸۰ با این استفساریه با ۱۶۶ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می باشند، از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان در نظر گرفته می‌شوند.

گفتنی است در موضوع استفساریه آمده است که آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تأمین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می‌باشند و از نظر شرح، محل و نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار مشابه و یکسان هستند  و کارفرمایان آنها (شهرداری‌ها) به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون بر اساس اجزای ۴ و ۶ بند (ب) همین تبصره مکلف به پرداخت ۴ درصد مابه التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تأمین اجتماعی می باشند مشمول مزایای موضوع تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۴/۷/۸۰ و اصلاحات بعدی آن می گردد یا خیر؟

در پاسخ این استفساریه تاکید شده است که بلی مشمول کلیه مزایای موضوع تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۴/۷/۸۰ و اصلاحات بعدی آن می‌شود.

کد N1820917

وبگردی