آفتاب

ترامپ با «یک تلفن» بحران را حل می‌کند/ اجرای برجام ضرورت دارد

ترامپ با «یک تلفن» بحران را حل می‌کند/ اجرای برجام ضرورت دارد

وزیر دفاع قطر گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا تنها شخصی است که می‌تواند بحران کنونی در شورای همکاری خلیج‌فارس را با یک «گفت‌وگوی تلفنی» حل و فصل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «خالد العطیه» وزیر دفاع قطر، روز گذشته در گفت‌وگو با موسسه «هریتیج» در واشنگتن، گفت:‌ «قطر با طرح کودتا از سوی همسایگانش در سال ۱۹۹۶ مواجه شد که ایالات متحده آمریکا به کمک ما آمد... موضع ایالات متحده در سال ۱۹۹۶ را فراموش نکرده‌ایم.»

العطیه تأکید کرد، روابط بین دوحه و واشنگتن «کوتاه‌مدت نیست بلکه قدمت آن ۶۰ یا ۷۰ سال است.»

وزیر دفاع قطر در اشاره به «محاصره تحمیلی» علیه کشورش از سوی عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، گفت: «برخی کشورها گمان می‌کردند که محاصره کردن قطر، ما را از غذا و دارو محروم می‌کند ولی ما به این مساله طی ۲۴ ساعت رسیدگی کردیم.»

وی در ادامه افزود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تنها شخصی است که می‌تواند بحران کنونی در شورای همکاری خلیج‌فارس را با یک «گفت‌وگوی تلفنی» حل و فصل کند. او در عین حال تصریح کرد: «ما دیکته‌ها را برنمی‌تابیم، ولی از هرگونه مذاکره درباره هر مسئله‌ای، که (کشورهای تحریم‌کننده) می‌گویند مایه نگرانی آنهاست، استقبال می‌کنیم.»

العطیه با اشاره به یادداشت تفاهمی که دوحه و واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم امضا کرده‌اند، اظهار داشت که قطر تنها کشوری است که گام‌های جدی علیه تروریسم برداشته است.

این دیپلمات قطری درخصوص ایران نیز گفت: «باید مذاکراه با ایران را ادامه داد، موضوعی که پیگیری آن ضرورت دارد، اجرای جدی توافق هسته‌ای است.»

کد N1820896

وبگردی