آفتاب

جزئیات جدید مرگ سارینا | دختر سرپل ذهابی چرا درگذشت؟

جزئیات جدید مرگ سارینا | دختر سرپل ذهابی چرا درگذشت؟

جزئیات جدید مرگ سارینا | هفته گذشته خبر فوت سارینا ذهابی دختر اهل روستای زلزله زده ناوه فره سرپل ذهاب در اثر سرما منتشر شد. گفته می شد به خانواده سارینا کانکس داده نشده و سرمازدگی به مرگ دخترک انجامیده است. سخنگوی وزارت بهداشت اما از اختلال ژنتیکی مادرزادی سارینا خبر می دهد...

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه مرگ چند کودک در مناطق زلزله زده کرمانشاه را شایعه خواند و اعلام کرد که این‌ها شایعات فضای مجازی است به‌طوری که در مدت دو ماه گذشته پنج کودک در این مناطق به پزشکان حاضر در منطقه مراجعه کرده‌اند که 3 موردشان در بخش بستری هستند و بزودی ترخیص می‌شوند، افزون بر این شایعاتی هم که اخیراً درباره فوت یک بیمار در فضای مجازی پخش شد در واقع در آذرماه اتفاق افتاده بود، این کودک به‌دلیل اختلال ژنتیکی مادرزادی فوت شده بود. خبر فوت یک کودک بر اثر سرمازدگی در سرپل ذهاب چندی پیش در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس از سوی نماینده اورامانات مطرح شد.
دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره موضوعات مختلفی حرف زد. او از واردات سه محصول تراریخته به کشور گرفته تا میزان سموم کشاورزی در این محصولات، افزایش شاخص امید به زندگی، ثابت ماندن یا نماندن تعرفه‌های پزشکی 97 و پرداخت نشدن بموقع مطالبات وزارت بهداشت از سوی سازمان تأمین اجتماعی سخن گفت.
او درباره مرگ بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در این مناطق مواردی که به پرسنل پزشکی مراجعه شده بود، مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند و اقدامات درمانی برایشان انجام شده است، اما اینکه کسی با تأخیر به پزشک مراجعه کرده باشد، موضوع دیگری است.
به گفته قائم مقام وزیر بهداشت، یکی از شاخص‌های مهم در حوزه سلامت شاخص امید به زندگی است؛ این در حالی است که میزان امید به زندگی برای زنان ۷۸.۴ سال و در مردان ایرانی ۷۳.۸ سال است. از طرفی شاخص امید به زندگی ایرانیان نیز اکنون ۶۵ سال است.این میزان در میان زنان ۵۱ درصد و در میان مردان ۴۳ درصد است.
او درباره نظر وزارت بهداشت در زمینه بحث ثابت ماندن تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۷ گفت: طبق ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور و مطابق سیاست‌های کلی نظام سلامت و اسناد بالادستی، تعرفه‌ها باید واقعی و مطابق با هزینه‌های تمام شده خدمات باشند. البته این موضوع مستلزم این است که موجب افزایش پرداختی از جیب مردم نشود. در عین حال این تصمیمات باید قبل از آغاز سال جدید اخذ شود تا منابع آن در بودجه دیده شود و تأکید می‌کنیم که این موارد باید طبق قانون انجام شود.
حریرچی در پاسخ به سؤالی درباره سلامت محصولات تراریخته گفت: وزارت بهداشت سلامت این محصولات را بررسی می‌کند و اگر مشکلی نداشته باشند، به آنها مجوز می‌دهد.
کد N1820811

وبگردی