آفتاب

ترامپ، اتحادیه اروپا را تهدید کرد

ترامپ، اتحادیه اروپا را تهدید کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا، اروپا را به دلیل آنچه سیاست بسیار ناعادلانه تجاری خواند، تهدید به تقابل کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز –دوشنبه- در بخشی از گفت‌وگویش با شبکه تلویزیونی بریتانیایی «آی‌تی‌وی» تهدید کرد که به دلیل سیاست‌های تجاری بسیار ناعادلانه اتحادیه اروپا در قبال آمریکا، با این اتحادیه تقابل خواهد کرد.

وی در این باره گفت: «مشکلات بسیاری با اتحادیه اروپا دارم و ممکن است این دیدگاه به مسائل بسیار بزرگ‌تر دیگری در عرصه تجاری نیز تعمیم داده شود».

ترامپ ادامه داد: «نمی‌توانیم تولیدات خود را به اتحادیه اروپا صادر کنیم. این موضوع بسیار دشواری است. این در حالی است که آنها همچنان تولیدات خود را با بدون مالیات یا با مالیات بسیار اندک به آمریکا صادر می‌کنند. این موضوع بسیار ناعادلانه است».

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که این تنها مشکل میان ما و اتحادیه اروپا نیست. می‌توانم نام بسیاری از کشورها و نهادها را ببرم که این گونه هستند. اما اتحادیه اروپا بسیار بسیار زیاد در قبال ما ناعادلانه است و فکر می‌کنم، این موضوع به خود آنها باز می‌گردد.

ترامپ خواستار اعمال قوانین سختگیرانه‌تر تجاری شده است و هفته گذشته قانون اعمال عوارض ۳۰ درصدی بر واردات پنل‌های خورشیدی  به این کشور را امضا کرد.

وی همچنین در این مصاحبه درباره وضعیت روانی خود گفت که وضعیت روانی من پایدار بوده و من یک نابغه هستم.

ترامپ همچنین درباره برنامه غذایی روزمره خود گفت: «من از بهترین مواد غذایی که توسط بهترین آشپزهای دنیا آماده شده است، تغذیه می‌کنم و به طور کلی تغذیه خود را خوب می‌دانم».

 

 

کد N1820505

وبگردی