آفتاب

تنش ایران و سعودی از محورهای نشست پادشاه اردن و اشتان‌مایر

تنش ایران و سعودی از محورهای نشست پادشاه اردن و اشتان‌مایر

پادشاه اردن و رئیس‌جمهوری آلمان طی دیداری در امان، درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله تنش در روابط ایران و عربستان سعودی رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «فرانک والتر اشتان‌مایر» رئیس‌جمهوری آلمان، روز گذشته در کاخ «الحسینیه» در امان دیدار کردند.

در آغاز این دیدار، رئیس‌جمهوری آلمان تأکید کرد که رایزنی‌ها بر «اوضاع منطقه از جمله روابط میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و وضعیت قدس، و همچنین تنش میان عربستان سعودی و ایران، که بر تمامی منطقه تاثیر می‌گذارد» متمرکز خواهد شد.

خبرگزاری اردن( بترا) نیز گزارش داد، رایزنی‌های پادشاه اردن و رئیس‌جمهوری آلمان درخصوص تحولات مرتبط با قضیه فلسطین و قدس بود.

پادشاه اردن بر حمایت کشورش از راه‌حل تشکیل دو دولت تأکید و خاطرنشان کرد که «ضرورت دارد تلاش‌های بین‌المللی برای از میان برداشتن موانع در مسیر فرآیند صلح افزایش یابد.»

ملک عبدالله همچنین تأکید کرد که مساله قدس در چارچوب حل و فصل نهایی و توافق صلح عادلانه و فراگیر میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حل و فصل شود و به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی بینجامد.

کد N1820487

وبگردی