آفتاب

هواشناسی تهران تا سه روز آینده | سرمای هوا امروز به 20 درجه زیر صفر می رسد | هشدار درباره یخبندان

هواشناسی تهران تا سه روز آینده | سرمای هوا امروز به 20 درجه زیر صفر می رسد | هشدار درباره یخبندان

سرمای هوا امروز به 20 درجه زیر صفر می رسد؛ این پیش بینی هواشناسی باعث شده که سازمان مدیریت بحران اطلاعیه ای صادر کند و از مردم بخواهد از تردد غیر ضروری در سطح استانها و بالاخص کلانشهرها پرهیز کنند! هواشناسی تهران می گوید تا سه روز آینده سرما ادامه دارد. پیش بینی ها از ادامه بارش برف در برخی نقاط خبر می دهند...

بیشتر بخوانید: عکس: برف تهران .

بیشتر بخوانید: وضعیت فرودگاه های تهران .

بیشتر ببینید: چطور زنجیر چرخ ببندیم؟!

سازمان مدیریت بحران اعلام کرد که باتوجه به استقرار سامانه بارشی که تا پایان هفته جاری در اکثر نقاط کشور فعال است، شاهد بارش شدید باران، برف و کاهش محسوس دمای هوا تا زیر 20 درجه در استان‌های مختلف خواهیم بود.
در متن اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور آمده است: با عنایت به اخطاریه شماره 66 هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور در روز دوشنبه (9 بهمن ماه) یخ زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. در ادامه متن این اطلاعیه آمده است: نظر به انتشار اخبار دستگاه‌های متولی امر مدیریت بحران کشور در خصوص شرایط ناپایدار جوی در روزهای آتی و ادامه این روند تا پایان هفته جاری و ضمن شکرگزاری نزول برف به عنوان بهترین تحفه آسمانی خداوند برای بندگانش، موارد ذیل به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به مردم اعلام می‌شود.

هشدارهای مدیریت بحران درباره سرمای هوا


 هموطنان به اطلاعیه‌های صادر شده از دستگاه‌های مسئول توجه کامل داشته باشند و از تردد غیر ضروری در سطح استانها و بالاخص کلانشهرها پرهیز کنند.
 کشیک 24 ساعته سازمان مدیریت بحران کشور به همراه سایر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و امدادگران به صورت شبانه روزی در حال رصد اوضاع و خدمت‌رسانی هستند تا زمینه آسایش مردم فراهم شود.
 از پایانه‌های سراسری کشور تقاضا می‌شود که با اطمینان از باز بودن کلیه راه‌ها نسبت به فروش بلیت و اعزام مسافران اقدام کنند.
 هموطنان در صورت وجوب سفرهای بین شهری و استانی با توجه به لغزندگی جاده‌ها ضمن اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات زمستانی نسبت به سوختگیری کامل در مبدأ اقدام کرده و غذا و البسه گرم نیز به همراه داشته باشند.
 بخش‌های مسئول در خصوص راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها، اعم از همکاران سختکوش راهداری و پلیس راه و سایر یگان‌های مرتبط هلال احمر، اورژانس و ناجا، در طول ساعت‌های گذشته، همه امکانات موجود را در جهت امداد‌رسانی و بازگشایی محورهایی که در اثر حجم انبوه بارش برف و یا کولاک شدید، به‌طور موقت مسدود شدند، به کار گرفته و تاکنون بخش عمده این مشکلات رفع شده است و همچنین گروه‌های امداد و نجات، به وظایف خود در خصوص هموطنان در راه مانده شتافته‌اند و در نتیجه، اوضاع در تمامی مسیرهای پر تردد، کاملاً تحت کنترل است و با پیگیری مستقیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این تلاش‌ها استمرار خواهد داشت.
 با دستور قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور، دکتر رحمانی فضلی و پیگیری‌های مستمر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران، مستقیماً بر روند عملیات امداد و نجات و رفع مسائل و پیامدهای بارندگی و برودت فزاینده هوا، نظارت داشته که بر اساس هماهنگی به عمل آمده، یگان‌های منتخب از نیروهای نظامی و انتظامی، با آمادگی کامل به گروه‌های امدادی یاری خواهند رسانند.
 از هموطنان تقاضا داریم تا ضمن ادامه روند مصرف بهینه انرژی بخصوص برق و گاز، خدمتگزاران خود را یاری کنند تا این نعمت الهی موجب مشقت برای سایر هم‌میهنان نشود.

سرمای هوا در تهران و سایر شهرها


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش برف در ارتفاعات تهران امروز نیز تداوم دارد از کولاک و ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی خبر داد.
احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بارش برف تا اواخر دیروز در بخش‌هایی از غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، تهران، مناطقی از مرکز، شمال شرق و به‌طور پراکنده در شمال غرب و شرق کشور ادامه داشت.
وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت دیروز از شدت بارش‌ها از سمت غرب کاسته می شود گفت: برای امروز وزش باد شدید در نیمه شرقی و شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق جنوب شرق کشور پدیده گرد و خاک به سبب وزش باد شدید دور از انتظار نیست.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز نیز بارش پراکنده در برخی مناطق نیمه شرقی کشور انتظار می رود که به تدریج تا اواخر وقت از ناپایداری در مناطق کاسته می شود.
وظیفه با اشاره به اینکه کاهش محسوس دما تا روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) در کشور پیش‌بینی می‌شود،گفت: در برخی مناطق به‌ویژه مناطق جاده‌های کوهستانی شمال،شمال شرق،دامنه‌های البرز و شمال غرب بارش برف همراه با وزش باد شدید موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد.همچنین امروز فردا (9 بهمن) یخ زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.
وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران  گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دما منفی ۷ و حداکثر دمای ۱ درجه سانتی‌گراد و روز سه شنبه نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی۶ و حداکثر دمای ۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. بارش برف نیز به صورت پراکنده در ارتفاعات تهران تا فردا ادامه دارد.
کد N1820465

وبگردی