آفتاب

مبنای آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از آموزش و پرورش شروع شود

مبنای آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از آموزش و پرورش شروع شود

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: اگر مبنای آموزش‌ها به ویژه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از آموزش و پرورش شروع شود، شاهد نتیجه بهتری در سطوح مختلف جامعه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، علی مویدی در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه یکی از سازمان‌هایی که نقش اساسی و اثرگذار در پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان دارد، وزارت آموزش و پرورش است، گفت: آنچه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تدابیر ریاست جمهوری و رهنمودهای وزیر کشور و دبیرکل ستاد در چند سال اخیر مورد تاکید قرار گرفته است، تمرکز بر تعلیم و تربیت و توجه بر آموزش است که در این راستا اگر مبنای کار به ویژه در حوزه پیشگیری، از آموزش و پرورش شروع شود نتیجه بهتری را در سطوح مختلف جامعه می‌توانیم شاهد باشیم.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی نیز در این سال‌ها با دلسوزی، دقت نظر، همراهی و همفکری مسئولان امر در وزارت آموزش و پرورش محقق شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ در نظام، دسته‌بندی آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته بود که اعتیاد در اولویت این آسیب‌ها قرار گرفت و موجب ایجاد حساسیت و نهضت اجتماعی در سطوح مختلف جامعه شد.

مویدی اضافه کرد: امروز شاهد یک الگو و برنامه‌ در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستیم که همه ابعاد مقابله، درمان، پیشگیری، صیانت و... در آن وجود دارد و این در حالی است که در گذشته صرفا به مقابله با اعتیاد توجه می‌شد.

وی ادامه داد: امروزه مجموعه عوامل حاکمیتی اولویت خود را در بین آسیب‌های اجتماعی به پیشگیری معطوف کرده‌اند و این مهمترین دستاورد نظام در سال‌های گذشته است.

مویدی تاکید کرد: امیدواریم با هماهنگی، تعامل و همفکری به اهداف دولت در برنامه ششم توسعه و همچنین اجرای برنامه‌های فوق‌العاده درشش ماه آتی و ارائه آن در جلسه آتی در محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دست یابیم.

کد N1820418

وبگردی