آفتاب

آخرین وضعیت فرودگاه های کشور | کنسلی بلیط هواپیما ها

آخرین وضعیت فرودگاه های کشور | کنسلی بلیط هواپیما ها

آخرین وضعیت فرودگاه های کشور | برنامه پروازهای فرودگاه مهرآباد و امام خمینی به دلیل بارش برف سنگین امروز حسابی بهم خورد. برف فرودگاه های دیگر شهرها را نیز گاه به تعطیلی کشاند. کنسلی بلیط هواپیما ها مشکل بسیاری از مسافرانی بود که امروز قصد سفر هوایی داشتند. آخرین جزئیات وضعیت فرودگاه های کشور را در ادامه بخوانید...

بیشتر بخوانید : وضعیت پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد و امام خمینی...
بیشتر بخوانید : مسدود شدن فرودگاه امام خمینی و مهرآباد...
بیشتر بخوانید : تمام تجهیزات را برای برف روبی به کار بگیرید!...
براساس اطلاعات ارائه‌شده از فرودگاه مهرآباد در حال حاضر سطح دید افقی خلبانان در این فرودگاه به حدود 400 متر کاهش پیدا کرده اما همچنان پروازها برقرار است.
با توجه به دشوار شدن شرایط جوی، این فرودگاه اعلام کرده که خلبانان از انجام هرگونه پروازی در این شرایط استقبال نمی‌کنند، اما در صورت تایید ایمنی همچنان پرواز امکان‌پذیر است.
فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با بازگشایی باند این فرودگاه در حال حاضر پروازهایشان از سرگرفته شده‌ است اما برنامه دقیق آنها براساس تاخیرهایی که در ساعات گذشته رخ داده نهایی می‌شود.
مسئولان هر دو فرودگاه از مسافران خواسته‌اند قبل از عزیمت به فرودگاه به طور دقیق شرایط زمان پرواز خود را ارزیابی کنند.

فرودگاه ها باز می شوند


عباس آخوندی در حاشیه حضور در مرکز مدیریت راه‌های کشور و ستاد بحران بررسی وضعیت راه‌ها از فراهم شدن شرایط نشست و برخاست در فرودگاه امام خمینی (ره) و اعلام این وضعیت به ایرلاین‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه مهرآباد نیز از ساعاتی قبل آغاز، شرایط دید در پروازهای ورودی بهتر و از جهت فنی نیز امکان فرود فراهم شده است.البته خلبان باید با توجه به اطلاعات دریافتی از برج مراقبت فرودگاه برای فرود تصمیم‌گیری کند که به نظر می‌رسد ظرف چند ساعت آینده مشکل نشست نیز به طور کامل رفع شود.
آخوندی در خصوص شرایط حرکت قطار‌های مسافربری نیز گفت: خوشبختانه در حمل‌ونقل ریلی مسافری مشکل جدی رخ نداد؛ اما به دلیل شرایط جوی حاکم، حرکت برخی قطارها با کمی تأخیر صورت گرفت. در واقع همه قطارها برای اعزام و پذیرش به صورت عادی در حال انجام است.وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد بحران در مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز از تمامی دست‌اندرکاران مدیریت راه‌های کشور منجمله نیروهای راهداری، پلیس‌راه و اکیپ‌های امداد و نجات، هلال‌احمر و شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی که از شب گذشته پلک بر چشم نگذاشته‌اند تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: این عزیزان تمام تلاش خود را برای آسایش و کمک به مردم به کار بسته‌اند.با هماهنگی پلیس‌راه، مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران- قم ساعت 12 شب گذشته 7 بهمن‌ماه به دلیل جلوگیری از اضافه شدن بار ترافیکی و انجام عملیات تخلیه مسدود شده بود. البته بخش عمده ترافیک محور تخلیه‌شده است اما باید توجه داشت که تخلیه بار ترافیکی محور باید واحد به واحد انجام شود که کار زمان‌بری است و با توجه به کاهش بارش‌ها همکاران ما تلاش می‌کنند کار خود را به نتیجه برسانند.
آخوندی همچنین به مردم توصیه کرد که نهایت همکاری را داشته باشند، زیرا این کاری نیست که یک دستگاه به‌تنهایی موفق به انجام آن باشد و نیاز به کمک مردم دارد.وی با اشاره به یخبندان بسیار شدید جاده‌ها در شامگاه امشب و فردا صبح تأکید کرد: مردم حتماً تجهیزات، زنجیر چرخ و یخ‌شکن همراه داشته باشند تا گرفتار نشوند؛ زیرا بی‌توجهی 10 درصد مسافران عبوری موجب گرفتاری 90 درصد دیگر نیز می‌شود. لذا از مردم درخواست می‌شود، هشدارهای پلیس‌راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را جدی بگیرند و فکر نکنند که این هشدارها یکسری توصیه‌های اداری هستند.این عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان از پیگیری‌ها و همراهی‌های رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه رئیس کمیسیون عمران که از صبح امروز در کنار وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند تشکر کرد و گفت: معاون اول رئیس‌جمهور نیز از ساعات آغازین انسداد محورها روند اقدامات و عملیات راهداری را پیگیری می‌کرد. بارش برف شدید برف ،کولاک و کاهش دید افقی در فرودگاه های کشور سبب لغو پروازهای فرودگاه اردبیل ،بندرعباس، رشت، یاسوج، سنندج، مشهد، کرمان، کیش، تبریز و زاهدان به مقصد تهران و برخی فرودگاه های کشور شد.
همچنین بارش برف سبب شد تا پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان از پکن و شانگهای به فرودگاه امام (ره) به علت بسته بودن این فرودگاه، در مشهد فرود بیاید .
گزارش لغو پروازها در برخی استانهای کشور به شرح ذیل است:

وضعیت فرودگاه اردبیل


قرار بود امروز 2 پرواز از فرودگاه اردبیل در مسیر اردبیل - تهران و بالعکس انجام شود که به دلیل شرایط نامساعد جوی انجام نشد .
پرواز عتبات عالیات از فرودگاه اردبیل طبق برنامه ساعت 18 و 30 دقیقه عصر انجام خواهد شد.

وضعیت فرودگاه بندرعباس به تهران و رشت


شرایط نامناسب جوی سبب لغو 4 پرواز از مبدا فرودگاه بین المللی بندرعباس به مقصد تهران و یک پرواز ترانزیت به رشت شد.
قرار بود این پروازها توسط شرکت های هواپیمایی کاسپین، ماهان، زاگرس و آسمان به ترتیب ساعت 7، 7 و 30 دقیقه، 9 و 45 دقیقه و 10 و 14 دقیقه از بندرعباس به مقصد تهران انجام شود.
پرواز ترانزیت ساعت 13 و 25 دقیقه بندرعباس به رشت شرکت هواپیمایی آسمان هم لغو شد و هواپیمای پرواز ترانزیت بندرعباس به رشت باید از تهران به بندرعباس می آمد که این پرواز هم لغو شده است.
همچنین پرواز ساعت 13 و 5 دقیقه شرکت هواپیمایی ایران ایر از بندرعباس به مشهد با تاخیر و در ساعت 18 و 30 دقیقه راهی مقصد می شود.

وضعیت فرودگاه کرمان


چند پرواز خارجی به مقصد تهران به دلیل بارش برف در پایتخت، در فرودگاه بین المللی کرمان به زمین نشستند و چند پرواز با تاخیر انجام شد.
پرواز شماره 082 شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر کوالالامپور به فرودگاه امام خمینی (ره) ساعت 02:42 بامداد و پرواز شماره 050 شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر بانکوک به فرودگاه امام(ره) ساعت سه و 10 دقیقه بامداد امروز و پرواز شماره 1052 شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر کرمان به تهران ساعت 23 و 15 دقیقه در فرودگاه بین المللی کرمان فرود آمدند.
پرواز کرمان به شیراز در ساعت 11 صبح امروز انجام می شود.

وضعیت پروازهای مشهد - تهران


پروازهای امروز شرکت هواپیمایی تابان به شماره های 6221 ، 6341، 6251 و 6257 و نیز پرواز شماره ٤٠٤٤ هواپیمایی زاگرس به مقصد تهران به علت بدی هوای فرودگاه مقصد لغو شد که تا اطلاع ثانوی پروازی از مشهد به مقصد تهران انجام نمی شود.
با توجه به بارش برف در برخی استانها، احتمال تاخیر در پروازهای خروجی فرودگاه مشهد وجود دارد .

وضعیت پروازهای کیش – تهران


پروازهای این فرودگاه نیز به دلیل وضعیت جوی و ریزش برف سنگین در فرودگاه مهرآباد، با تاخیر مواجه شد.
در مجموع از روز شنبه تا امروز 4 پرواز فرودگاه مهرآباد به کیش و یک پرواز امروز این مسیر انجام نشد و به همین دلیل مسافران مسیر برگشت این پروازها در جزیره اسکان داده شده اند.
بر اساس تازه ترین گزارش دریافتی، ریزش برف سنگینی را در فرودگاه مهر آباد شاهد هستیم و همچنان پروازها از این فرودگاه به سمت جزیره کیش انجام نمی شود.
برای انجام پروازها از کیش به دیگر نقاط فرودگاهی کشور مشکلی نیست .

وضعیت فرودگاه تبریز


شش پرواز فرودگاه تبریز به تهران از شنبه شب به علت بارش برف در مقصد لغو و در صورت تداوم شرایط نامناسب جوی احتمال افزایش تعداد پروازهای لغو شده در مسیر تبریز - تهران و برعکس به 10 پرواز وجود دارد.
پرواز شماره 5605 شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تبریز - تهران و برعکس، پرواز شماره 5665 شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران - تبریز و پرواز شماره 445 شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران - تبریز و پرواز شماره 047 شرکت هواپیمایی کاسپین در مسیر تبریز - تهران نیز پس از تاخیر به سمت فرودگاه مهرآباد پرواز کرد ولی به علت اینکه نتوانست در این فرودگاه بنشیند دوباره به تبریز برگشت.
پروازهای مشهد - تبریز در صورت بهتر شدن وضعیت هوا با تاخیر انجام می شود .
پرواز تبریز - استانبول نیز از فرودگاه شهید مدنی تبریز انجام شده است وهم اکنون 3 پرواز شرکت های مختلف به مقصد تهران در این فرودگاه به زمین نشسته و مسافران در هتل ها اسکان یافته اند.

وضعیت فرودگاه زاهدان


چهار پرواز ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی زاهدان به علت شرایط نامساعد هوا، بارش برف سنگین و دید کم در تهران و مشهد روز یکشنبه لغو شد و پرواز چین به مقصد تهران در این فرودگاه به زمین نشست.
پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در مسیرهای تهران - زاهدان، زاهدان - مشهد، مشهد - زاهدان و زاهدان - تهران به سبب شرایط نامساعد هوا و بارش برف در تهران و مشهد لغو شده است.
همچنین پرواز ساعت 22 شب گذشته هواپیمایی زاگرس در مسیر زاهدان - تهران که به علت بارش برف در فرودگاه تهران قرار بود امروز صبح انجام شود پس از گذشت بیش از 11 ساعت تاخیر همچنان منتظر اعلام وضعیت است.
پرواز هواپیمایی ماهان از گوآنجو چین به مقصد تهران نیز به سبب شرایط بد هوا در فرودگاه های تهران، ساعت 3:45 دقیقه امروز در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.

وضعیت پروازهای صبح تهران - سنندج

 
به علت بارش برف، شرایط نامساعد جوی و تعطیلی فرودگاه مهرآباد، پروازهای روز یکشنبه تهران به مقصد سنندج لغو شد.
پرواز نخست امروز قرار بود ساعت هشت و 30 دقیقه از تهران به مقصد سنندج انجام شود اما به دلیل بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی در فرودگاه مبدا (مهرآباد تهران) لغو شد.
با توجه به انجام نشدن پرواز نخست، پرواز سنندج - تهران که قرار بود در ساعت 10 و 30 دقیقه راهی مقصد شود نیز لغو شده است.
پرواز دوم قرار بود ساعت 11 از مبدا تهران انجام شود که این پرواز هم بدلیل نامساعد بودن شرایط جوی لغو شده است و به تبع آن پرواز ساعت 13 سنندج به مقصد تهران نیز انجام نمی شود.

وضعیت پروازهای تهران به یاسوج

 
به علت شرایط نامساعد فرودگاه مهرآباد و نبود دید افقی ناشی از بارش برف سنگین، پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به مقصد یاسوج و پرواز 3705 از یاسوج به مقصد تهران لغو شده است.
بارش شدید برف و کولاک و نیز کاهش دید افقی زیر 200 متر تا اطلاع بعدی باعث لغو همه پروازها در فرودگاه ‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران شده است.

وضعیت پروازهای مشهد


پروازهای روز یکشنبه مشهد به تهران، ایلام و نوشهر به دلیل شرایط جوی نامناسب مقصد لغو شد.
پروازهای شماره 3900 و 604 به ترتیب به مقصد ایلام (ساعت هفت و 30 دقیقه) و مقصد نوشهر (ساعت 13) و پرواز شماره 601 مشهد به تهران (ساعت 17 و پنج دقیقه) نیزبه دلیل شرایط جوی مقصد لغو شد.
پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان از پکن و شانگهای به فرودگاه امام (ره) نیز به علت بسته بودن این فرودگاه، در مشهد به زمین نشستند که مسافران پذیرایی و در صورت مساعد شدن شرایط فرودگاه امام ادامه مسیر خواهند داد.
همچنین به دلیل بارش برف و پائین آمدن دید در فرودگاه مهرآباد پروازهای دیشب شرکتهای کاسپین، تابان و زاگرس به مقصد تهران به مشهد بازگشتند و پرواز شماره ١٢٥١ شرکت هواپیمایی قشم ایر مشهد به تهران نیز به علت دید کم فرودگاه مهرآباد در فرودگاه یزد به زمین نشست.

وضعیت پروازهای شیراز به تهران


به دلیل بارش برف سنگین و همچنین کاهش دید و مه غلیط، تمام پروازها از مقاصد مختلف از جمله شیراز به تهران لغو شد.
به رغم تلاش هایی که برای پاکسازی باندهای فرودگاه مهرآباد شده، به علت دید بسیار پایین به دلیل مه گرفتگی عملا امکان انجام هیچ پروازی تاکنون میسر نشده است.
علاوه بر پروازهایی که با اعلام قبلی به مسافران از فرودگاه شیراز به مقصد تهران لغو شد، سه پرواز برگشتی (دایورت) نیز که از مقاصد دیگر به سمت تهران در پرواز بودند از جمله پرواز هواپیمایی ماهان که از دبی عازم تهران بود در فرودگاه شیراز به زمین نشستند.
2 پرواز برگشتی نیز پس از ترک فرودگاه شیراز به مقصد تهران به علت نامساعد بودن شرایط جوی فرودگاه مهرآباد به شیراز بازگشتند .
هواپیمای حامل معاون اول رئیس جمهوری که شامگاه شنبه در پایان سفر یکروزه به استان فارس، راهی تهران شده بود نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی در فرودگاه بین المللی مهرآباد به شیراز بازگشت.
ادامه بارش برف ممکن است منجر به لغو پروازهای بیشتری در استانهای مختلف کشور شود.
کد N1820382

وبگردی