آفتاب

شرکت ملی پست برای پیشبرد اهداف نیاز به تفکر سیستمی و جدید دارد

شرکت ملی پست برای پیشبرد اهداف نیاز به تفکر سیستمی و جدید دارد

مدیر عامل شرکت ملی پست در جلسه ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد گفت: این نشست با هدف بهبود روند فعالیت ها و برنامه ریزی برای دو ماهه پایانی سال برگزار شده است.

به گزارش ایلنا، حسین نعمتی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل، در جلسه ارزیابی استان های کشور، ضمن اعلام موضوع فوق اظهار داشت: شبکه پستی در این زمان نیاز به یک ترکیب واحد و یکدست دارد تا با همدلی و سمت و سوی یکسان، به پیشرفت بیندیشد.

معاون وزیر با تقدیر از عملکرد پست کرمانشاه در زمان وقوع زلزله با اشاره به تغییرات صورت در سطوح مدیریتی گفت: شرکت ملی پست برای پیشبرد اهداف خود نیاز به تفکر سیستمی و جدید دارد که دستیابی به این مهم با تغییر نیروها و استفاده از توان فکری افراد اتفاق خواهد افتاد.

وی حسن انجام کار در مسوولیت پذیرفته شده را یکی از خصوصیات یک مدیر موفق برشمرد و افزود: همه ما در هر مسوولیت و سمتی که هستیم نیاز به مسوولیت پذیری داشته و باید در جایگاه خویش به درستی وظایف محوله را به سرانجام برسانیم.

رئیس هیئت مدیره جوان گرایی و تربیت مدیر با دیدگاه انتخاب اصلح را دارای اهمیت برشمرد و گفت: در گزینش افراد سعی شده از کسانی که تجربه کاری بیشتری دارند استفاده شود و به همه مدیران استانی نیز توصیه می کنم از همکاران با تجربه و باسابقه کاری و اخلاقی خوب در سمت های مختلف استفاده نمایند.

حسین نعمتی سپس به جداسازی مرکز تجزیه و مبادلات و استان تهران اشاره کرد و گفت: استان تهران با توجه به این که 50 درصد درآمد کشور را تأمین می کند به دستگاه عریض و طویلی تبدیل شده بود که امکان رسیدگی به همه امور آن وجود نداشت و بر اساس مصوبه هیات مدیره، تصمیم به بازگشت آن به روال سابق گرفته شد.

وی گسترش تعاملات درون و برون سازمانی، جامع نگری و برخورداری از دانش را مهم ترین ابزارهای مدیریتی دانست و گفت: مدیران مجموعه باید ضمن برخورداری از این خصایص، دلسوزانه به انجام وظیفه پرداخته و با مسوولان ارشد همکاری نمایند.

نعمتی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای حفظ استقلال مادی مجموعه پست کشور از دولت، اظهار داشت: در حال حاضر پست از لحاظ درآمدی به استقلال خوبی دست یافته و تنها بابت بازنشستگان و خدمات تکلیفی از دولت پول دریافت می شود که باید این حرکت همچنان ادامه داشته باشد.

معاون وزیر با بیان این نکته که پست یک بنگاه اقتصادی است که باید با تفکر تجاری و بدون وابستگی به امکانات دولتی اداره شود، افزود: در انعقاد قراردادها، بدون مطالعه و آمار و اطلاعات عمل می کنیم که حاصل آن عقد قراردادهای زیان ده برای شبکه پستی است که این موضوع نباید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به تدوین برنامه کوتاه، میان و بلند مدت برای شبکه پستی گفت: در 2 ماه باقی مانده از سال باید نسبت به حفظ وضع موجود اقدام شود و در برنامه های میان مدت و بلند مدت نیز نسبت به احیاء قراردادهایی که در حال حاضر فعال نیستند برنامه ریزی نمود.

مدیرعامل در ادامه به سرویس تجارت الکترونیک و سهم پست از آن پرداخت و تاکید کرد: اگر چه در استان های کشور این سرویس از رشد خوبی برخوردار بوده اما با توجه به ظرفیت های موجود و ترافیک بالقوه موجود در کشور، هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد که باید با برنامه ریزی مناسب این وضع را سامان داد.

حسین نعمتی  پس از آن به کیفیت خدمات و تلاش برای ارتقاء آن اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار در راستای افزایش کیفیت صورت می گیرد و امید است با تغییرات انجام شده، افزایش کیفیت خدمات به سطح مطلوب برسد.

معاون وزیر در ادامه ارتقاء سطح معیشت کارکنان یکی از اولویت های مهم مسوولان شبکه پستی برشمرد و گفت: افزایش درآمد و وصول مطالبات در افزایش پرداخت ها به کارکنان تأثیر بسیار بالایی دارد و مدیران باید با اتخاذ تصمیم های مناسب و صحیح، رضایت کارکنان را به دست آورند.

وی سپس با اشاره به پروژه های سیماک و جی نف و تأثیر این پروژه ها در بهبود و اصلاح ساختار مکان در کشور گفت: اجرای صحیح و سریع این دو پروژه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مدیران استانی باید در روند راه اندازی این پروژه سرعت بیشتری ایجاد نمایند..

نعمتی سرمایه گذاری در پروژه ها را مهم برشمرد و گفت: پست از هر نوع سرمایه گذاری در پروژه هایی که در جهت ارتقاء کیفیت، تسهیل درآمد، کاهش هزینه ها و افزایش ترافیک باشد استقبال می کند.

وی راه نجات پست از وضعیت بینابینی را ایجاد تفکر سیستمی دانست و گفت: باید از تفکر هیئتی و سنتی دور شده و به سمت تفکر سیستمی حرکت کرد که مطمئناً این مسیر ما را به اهداف مد نظر خواهد رساند.

رئیس هیئت مدیره سپس خواستار برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد در زیرمجموعه هر استان شده و گفت: باید برای بهبود وضعیت نسبت به ارزیابی مجموعه تحت مدیریت خود اقدام کنید.

وی سپس به تصمیم هیئت مدیره برای تهیه پکیج نامه رسانی اشاره کرد و افزود: براساس تصمیم هیات مدیرهشرکت ملی پست ، به دنبال تهیه پکیج کاملی برای نامه رسان های کشور می باشیم که کیفیت مناسبی نیز داشته باشد و در همین راستا به زودی شلوار وکفش های مناسب تهیه و ابتدا برای استان های سردسیر ارسال خواهد شد.

مدیر عامل در پایان به مواردی نظیر تعیین حداقل سوخت و انکسار موتور سیکلت موزعین به مبلغ یک میلیون ریال و محاسبه پرداخت مابقی بر اساس دستورالعمل رهیاب، تهیه کارت اعتباری برای خرید تسهیلات ویژه، بیمه تکمیلی درمان همکاران و شرایط ویژه در بهره مندی از سایر خدمات بیمه ای مانند زلزله، آتش سوزی و حوادث پرداخت و گفت: جزئیات آن در آینده توسط متولیان مربوطه به اطلاع همکاران خواهد رسید.

کد N1820311

وبگردی