آفتاب

کارخانه‌های واگن‌سازی در ایران فعال نیستند/ ۲ هزار واگن نیاز داریم

کارخانه‌های واگن‌سازی در ایران فعال نیستند/ ۲ هزار واگن نیاز داریم

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه کارخانه‌های واگن‌سازی در ایران فعال نیستند، در حالی که ۲ هزار واگن نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: کلیات طرح ترافیک با اکثریت آرا به تصویب رسید و برای جزئیات روز سه‌شنبه بحث می‌شود. جلسه امروز شورا در رابطه با طرح پرتنش‌تر از جلسات دیگر بود.

هاشمی درباره اجرای این طرح و افرادی که از آن استفاده می‌کنند، گفت: بنده فکر می‌کنم رسانه‌ها و صدا و سیما اصلا نسبت به استفاده مردم و به خصوص مسئولان از حمل و نقل عمومی هیچ کاری انجام نمی‌دهد. با توجه به اینکه شهر تهران و کشور هزینه بسیار زیادی برای ایجاد سیستم پر سرعت حمل و نقل مترو و بی ار تی انجام داده است باید استفاده از آن نیز بالا رود.

هاشمی افزود: ما باید تلاش کنیم مردم و مسئولان به جای استفاده از خودرو از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، در مرکز شهر حمل و نقل عمومی پاسخگو است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: افراد می‌توانند تا شروع محدوده طرح بیایند و از آنجا با حمل و نقل عمومی تردد کنند.  مسئولان و مردم می‌توانند از مترو استفاده کنند زیرا ۳۱ کیلومتر خط مترو داریم. هم‌چنین در کنار مترو خط بی آر‌تی وجود دارد و ما نزدیک ۶۰ ایستگاه بی‌آر‌تی داریم پس سیستم حمل و نقل عمومی در محدوده طرح ترافیک کامل است اما متاسفانه صدا و سیما اینها را نشان نمی‌دهد و مسئولان و مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق نمی‌کند.

هاشمی تاکید کرد: پارک در محدوده آغاز طرح را باید بالا ببریم که مردم با خودروی شخصی تا شروع طرح بیایند. ظرفیت خط ۱، ۲، ۳ و ۴ مترو خوشبختانه نیز به اندازه کافی است اما برای خطوط ۶ و ۷ و بخشی از خط ۳ واگن کم داریم و دولت هم مصوبه خرید ۲هزار واگن را صادر کرده است.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه نباید خودرو محوری را تشویق کرد، تصریح کرد: باید از امکانات حمل و نقل عمومی محدوده طرح به خوبی استفاده شود. بنده امروز اگر می خواستم با مترو بیایم به راحتی از ایستگاه نوبنیاد می‌توانستم به شورا بیایم اما متاسفانه با خودرو آمدم چون طرح ترافیک دارم.

هاشمی افزود: از گذشته تا امروز مترو و بی‌آر‌تی مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک ساخته شده و ظرفیت وجود دارد ما فقط باید واگن اضافه کنیم. در ایران ۴ کارخانه واگن‌سازی وجود دارد که می‌توانیم واگن بسازیم و وارد خطوط مترو کنیم. متاسفانه کارخانه‌های واگن‌سازی در ایران بیکار هستند در صورتی که ۲هزار  واگن نیاز داریم.

او خاطر نشان کرد: دولت و شهرداری باید تلاش کنند کارخانجات واگن‌سازی و اتوبوس‌سازی را فعال کنند تا هم اشتغال‌سازی صورت بگیرد و هم برای تهران ۹هزار اتوبوس شیک و تمیز با کیفیت بالا و واگن‌های تمیز بسازند تا مردم از خودروهایشان دست بکشند. ما تیاز به واگن داریم تا معطلی در ایستگاه مترو از ۴ دقیقه به ۲ دقیقه برسد.

هاشمی با اشاره به مصوبه ۲میلیارد دلاری دولت برای تامین واگن افزود: این مصوبه در وزارت کشور است و مناقصه باید زودتر انجام شود تا بتوانیم به سمت این مسیر حرکت کنیم.

رئیس شورای شهر با دیدن تصویر متروی تهران در صبح امروز و در پاسخ به اینکه چطور شما از این متروی شلوغ استفاده نمی‌کنید، گفت: در همه جای دنیا و به خصوص در شهرهای بزرگ در ساعات پیک وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ است و تعداد افراد زیاد است.

کد N1820249

وبگردی