آفتاب

ترامپ: اگر تمایلی به حضور من ندارند، در خانه‌ام می‌مانم

ترامپ: اگر تمایلی به حضور من ندارند، در خانه‌ام می‌مانم

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در سال جاری میلادی دو مرتبه از سوی نخست‌وزیر انگلیس برای سفر به لندن دعوت شده است اما اگر مخالفان تمایلی ندارند، در خانه‌اش می‌ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیه الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با «پیرز مورگان» روزنامه‌نگار روزنامه ساندی بریتانیا، گفت که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در هفته گذشته دو مرتبه از وی برای سفر به لندن دعوت کرده است، یکی سفر تابستانی و سفر دیگر در پاییز.

ترامپ در این گفت‌وگوی تلویزیونی که قرار است امروز -یکشنبه- به طور کامل پخش شود، گفت که معتقد است از محبوبیت بسیار زیادی در آمریکا برخوردار است.

مورگان در توییتر خود درباره این گفت‌وگو نوشت: زمانی که مصاحبه با رئیس‌جمهور آمریکا به این نقطه رسید تلاش کردم که از خنده‌ام جلوگیری کنم و به او گفتم که بسیاری از سیاستمداران مخالف در انگلیس مانند «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و «صادق خان» شهردار لندن با هرگونه سفر شما به انگلیس مخالف هستند.

ترامپ نیز در واکنش به این سخن مورگان به سردی پاسخ داده وگفته است: «این مشکل آنهاست. اگر رغبتی به سفر من به انگلیس ندارند، می‌توانم در خانه‌ام بمانم».

این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ الیزابت دوم، ملکه بریتانیا از ترامپ برای سفر به انگلیس دعوت کرده بود، پس از آن حدود یک میلیون شهروند انگلیسی با امضای نامه سرگشاده‌ای خواستار لغو سفر ترامپ به این کشور شدند. دلیل این درخواست مردم انگلیس محدودیت‌های مهاجرتی بود که ترامپ علیه شهروندان چند کشور اسلامی اعمال کرده بود.

کد N1820240

وبگردی