آفتاب

صدای فعالان بازار سرمایه شنیده شد / اطلاعات جداول بودجه‌ای به گزارش تفسیری برمی‌گردد

صدای فعالان بازار سرمایه شنیده شد / اطلاعات جداول بودجه‌ای به گزارش تفسیری برمی‌گردد

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری با بیان اینکه پس از انتقادات فعالان بازار سرمایه، مدیران سازمان بورس نسبت به اصلاح دستورالعمل‌ها اقدام کردند، گفت: قرار بر این است که اطلاعات جداول بودجه‌ای به گزارش تفسیری برگردد.

سعید اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به برگزاری جلسه‌ای درباره چالش‌های دستورالعمل‌های اصلاحی سازمان بورس با نمایندگان شرکت‌های حقیقی و حقوقی و انعکاس خواسته‌های این فعالان بازار سرمایه به مدیران سازمان بورس، گفت: روز گذشته در جلسه‌ای با مدیران سازمان بورس نقطه نظرات و انتقادات کارشناسان و فعالان بازار سرمایه نسبت به این اصلاحات ارائه شد و خوشبختانه از  سوی مدیران بورس برخورد منطقی نسبت به انتقادات صورت پذیرفت.

وی تاکید کرد: در جلسه اخیر علی رغم انتقادات تند و حملاتی که به نمایندگان سازمان بورس شد اما  مدیران بورس و برخی از فعالان، اطلاع رسانی جامعی نسبت به اصلاحات انجام دادند.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری با اشاره به جلسه انعکاس انتقادات نسبت به اصلاحات انجام شده به مدیران سازمان بورس اظهار داشت : در این جلسه، مدیران نهادهای مالی و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و کارشناسان سازمان تمام انتقادات را پذیرفتند و قرار بر این است که اصلاحاتی هم در گزارش تفسیری صورت بگیرد.  

اسلامی ادامه داد: اگر چه یکی از انتقادات ما این بوده که پیش از ابلاغ دستورالعمل‌ها باید این همکاری‌ها صورت می‌گرفت اما مدیران پس از ابلاغ 6 دستورالعمل اصلاحی همکاری کافی برای در نظر گرفتن پیشنهادات فعالان بازار سرمایه را در این اصلاحات داشتند.

وی با بیان اینکه صدای بازار شنیده شد، تاکید کرد: مدیران  سازمان بورس علی رغم اینکه بر حذف EPS  در جهت حرکت به سمت بازارهای پیشرفته بین المللی تاکید دارند اما پس از شنیدن پیشنهادات و انتقادات فعالان بازار ، بر روی مواضع خود پافشاری نداشتند.  

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری با بیان اینکه جداول بودجه‌ای به گزارشات تفسیری برمی‌گردد، گفت: براساس پیشنهاد فعالان بازار سرمایه غیر از پیش بینی  EPS ، قرار بر این است که اطلاعات جداول بودجه‌ای به گزارش تفسیری برگردد.  

کد N1820166

وبگردی