آفتاب

اظهارات جالب یک نماینده:برخی بازداشت‌شدگان اغتشاشات گفتند پیش از تجمع درخانه‌ای به آنها قرض خوراندند

اظهارات جالب یک نماینده:برخی بازداشت‌شدگان اغتشاشات گفتند پیش از تجمع درخانه‌ای به آنها قرض خوراندند

ایلنا نوشت: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برخی بازداشت‌شدگان کرمانشاهی می‌گفتند چرا ما را اینجا آوردید. مسئولان گفته‌اند، شما در خیابان بودید، شیشه می‌شکستید، اغتشاش می‌کردید. ما را به خانه‌ای بردند آن‌جا قرصی خوردیم و بعد به خیابان آمدیم و اصلاً نفهمیدم چه شد.

حسن نوروززی گفت: بنده به‌عنوان قاضی وقتی متهمی را با عنوان قاچاقچی مواد مخدر، کلاهبردار، قاتل یا جاعل بازداشت می‌کنم، خودم بیش از او ناراحتم. بنابر این از متهم می‌پرسم آیا سند دارید، می‌توانید وثیقه بگذارید و مسائلی از این دست را مطرح می‌کنم که به نحوی آزادش کنم. شناختی که من دارم، می‌دانم همکارانم چنین مرامی دارند. مسئله این است که چه فایده‌ای برای زندان‌بان، مسئول زندان، دادستان، رییس دادگستری و دیگر مقامات دارد که بخواهد به زندانی قرص بدهد و او را بکشد.

اهم اظهارات نوروزی به شرح زیر است:

*به هر حال شنیدم که زندانی خاصی که مرحوم شده، جزء قاچاق‌چیان مواد مخدر بوده و هنوز چیزی ثابت نشده است.شنیدم! از برخی دوستان و همکاران مجلس شنیدم که قاچاق‌چی بوده است. علی ایها الحال اگر مرحوم شده باشد، باید ثابت شود، به هر حال این فرد خانواده‌ای دارد، باید کالبدشکافی شود، پزشکی قانونی نظر بدهد و این‌طور مشخص می‌شود که مشکل از کجا بوده است. آیا براساس گفته یک نماینده می‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. باتوجه به آن‌که اصل موضوع خوراندن قرص به زندانیان از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد و اتفاقاً این نماینده نیز گفته بود که این مسئله را از خانواده یکی از زندانیان شنیده است. بماند که به نظرمی‌رسد نزدیکان زندانی نسبت به دیگران منبعی قوی‌تر و موثق‌تر باشد. علی ایها الحال باید همه احتمالات را درنظر گرفت. ببینید من کرمانشاه بودم و درباره اعتراض‌ها در آن منطقه تحقیق کردم.

*برخی بازداشتی‌ها در کرمانشاه گفتند پیش از ورود به تجمعات در خانه‌ای به آن‌ها قرص داده‌اند. آن‌جا از مسئولان سوال کردم که اوضاع مغتششین چگونه بوده، گفتند بسیاری از کسانی که بازداشت کردیم، بعد از ۲۴ ساعت به‌خود آمده، ناراحت بوده و گریه می‌کردند. این بازداشت‌شدگان می‌گفتند چرا ما را اینجا آوردید. مسئولان گفته‌اند، شما در خیابان بودید، شیشه می‌شکستید، اغتشاش می‌کردید. زندانیان می‌گفتند ما اصلاً نفهمیدیم. ما را به خانه‌ای بردند آن‌جا قرصی خوردیم و بعد به خیابان آمدیم و اصلاً نفهمیدم چه شد.  البته نمی‌خواهم بگویم همه ایران این‌طور بوده اما در کرمانشاه خیلی از جوانان چنین وضعی داشتند. نمی‌گویم ۱۰۰ درصد این افراد قرص خورده‌اند اما به هر حال بعضی این‌طور بودند.
[span]
[span] [span]29214

کد N1820048

وبگردی