آفتاب
ترامپ:

اولویت من همچنان آمریکا است/ جهان مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود

اولویت من همچنان آمریکا است/ جهان مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد داووس در سوئیس، گفت که ما از جهان می‌خواهیم مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد داووس در سوئیس، به دفاع از سیاست‌های اقتصادی دولت خود پرداخت و گفت: «اصلاحات مالیاتی دولت او باعث شده است شرکت‌هایی مانند اپل به آمریکا برگردند و میلیاردها دلار سرمایه صرف احداث کارخانه‌های تولیدی بکنند.»

ترامپ گفت: «دولت آمریکا سرمایه‌گذاری‌های بی‌سابقه‌ای در بخش صنایع تسلیحات نظامی کرده است. ما از دوستانمان می‌خواهیم تا برای مقابله با رژیم‌های سرکش در بخش تسلیحات سرمایه‌‌گذاری کنند.»

وی اضافه کرد: «من همچنان اولویت نخست خود را آمریکا قرار داده‌ام. همان‌طور که سران دیگر کشورها باید چنین کاری انجام دهند. اما چنین رویکردی به معنی آمریکای تنها نیست؛ زیرا هر اندازه که آمریکا شکوفاتر شود، کشورهای دیگر نیز از این وضعیت بهره‌مند خواهند شد.»

رئیس‌جمهوری‌ آمریکا طی مواضعی بی‌اساس گفت: «از جهان می‌خواهیم مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود. ما از شرکای آمریکا می‌خواهیم تا مانع حمایت ایران از تروریسم شوند و با ما برای مقابله با سیاست‌های تخریبی این کشور همکاری کنند.»

ترامپ با اعلام این‌که جنگ با گروه تروریستی داعش هنوز پایان نیافته است، در عین حال افزود که نزدیک به ۱۰۰ درصد از اراضی تحت اشغال داعش در عراق و سوریه بازپس گرفته شده است. 

کد N1819462

وبگردی