آفتاب

ترامپ گوانتانامو را باز نگه می‌دارد

ترامپ گوانتانامو را باز نگه می‌دارد

ایسنا نوشت: براساس سندی که به تازگی افشا شده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد دستور دهد که زندان گوانتانامو به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، براساس پیش‌نویس سند وزارت خارجه به دیپلمات‌های آمریکایی دستور داده شده است که به مقامات کشورهای دیگر درباره این دستور که قرار است بعد از سخنرانی رئیس جمهور در 30 ژانویه اعلام عمومی شود، اطلاع رسانی کنند.

طبق این بیانیه که توسط پولتیکو منتشر شد، سفارت‌های آمریکا در پاریس، لندن و برلین و چند شهر دیگر کشورهای خارجی از روز دوشنبه‌ می‌توانند به اطلاع رسانی این مسئله با مقامات دولتی این کشورها بپردازند.

در این سند افشا شده به نگرانی‌های متحدان آمریکا که احتمالا منتقد تصمیم رییس جمهور آمریکا مبنی بر باز نگه داشتن زندان گوانتانامو خواهند بود، اشاره شده است.

در تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2009 مبنی بر تعطیل شدن زندان گوانتانامو و بازگرداندن هریک از زندانیان به کشورشان، انتقال آنها به یک کشور سوم و یا به یکی از زندانهای دیگر آمریکا تاکید شده بود که با تصمیم ترامپ این مساله لغو می‌شود.

این دستور اجرایی ترامپ با مشورت وزارت خارجه آمریکا و دیگر ارگان‌ها به وزارت دفاع این کشور ارجاع داده می‌شود.

با این حال طبق سند افشا شده، دولت ترامپ برنامه‌ای برای افزایش زندانیان در گوانتانامو ندارد.

در این سند تاکید شده است که زندان گوانتانامو همچنان به فعالیت خود ادامه داده و به عنوان یکی از مهمترین زندان‌های آمریکا برای بازداشت تروریستها فعالیت خواهد کرد.

49311

کد N1819437

وبگردی