آفتاب

آغاز مذاکرات تشکیل دولت جدید ائتلافی آلمان

آغاز مذاکرات تشکیل دولت جدید ائتلافی آلمان

حزب محافظه‌کار آلمان مذاکرات تشکیل دولت جدید ائتلافی این کشور را با شرکای سوسیال دموکرات خود آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، چهار ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان که منجر به قرار گرفتن بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در شرایط غیرقابل پیش‌بینی سیاسی شد، حزب محافظه‌کار این کشور به رهبری «آنگلا مرکل» امروز –جمعه- با شرکای سوسیال دموکرات خود مذاکره بر سر تشکیل دولت جدید ائتلافی را آغاز کرد.

بر این اساس، قرار است مرکل با «هورست سی‌هوفر» رهبر حزب «اتحاد سوسیال مسیحی بایرن» و «مارتین شولز» رهبر حزب سوسیال دموکرات، مذاکرات خود را برای تدوین برنامه‌ای برای تکرار ائتلاف بزرگ چهار سال گذشته به مدت یک هفته آینده آغاز کنند.

برای مرکل، این گفت‌وگوها امیدی برای کسب چهارمین دوره صدراعظمی آلمان است و اغلب تحلیلگران بر این باور هستند که احزاب بر سر تشکیل دولت ائتلافی جدید آلمان به توافق خواهند رسید.

برای بسیاری از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان، تشکیل یک ائتلاف جدید، در بهترین حالت، اقدامی دردناک از سوی این حزب برای ایجاد ثبات در کشوری که به لحاظ سیاست و اقتصاد قدرت بزرگی در اروپا به شمار می‌رود، است.

مذاکره‌کنندگان امیدوار هستند که پیش از آغاز فصل کارناوال‌ها در تاریخ هشتم فوریه مذاکرات را به سرانجام برسانند تا در عید پاک دولت جدید آلمان تشکیل شود.

کد N1819425

وبگردی