آفتاب

انقلاب ما بدون نام امام بی‌هویت است.

انقلاب ما بدون نام امام بی‌هویت است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: انقلاب ما بدون نام امام بی‌هویت است. شناسنامه انقلاب اسلامی امام عظیم‌الشان است. ما مدیون امام بوده، هستیم و خواهیم بود و تداوم این انقلاب شکوهمند اسلامی در عمل به رهنمودهای او می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند مرگ را فراموش نکنید زیرا به سراغ همه می‌رود. خود را برای این سفر ابدی آماده کنیم و غافل نباشیم زیرا ما اگر غافل باشیم مرگ ما را فراموش نمی‌کند و مهلت هم نمی‌دهد.

خدمه نفتکش سانچی شهید خدمت لقب گرفتند

وی ادامه داد: قرار بود خطیب امروز آقای موحدی کرمانی باشد ولی عذری برای ایشان پیش آمد و به من امر فرمودند و من قبول کردم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: این دو ماه، عطر فاطمه (س) را دارد.

خاتمی با اشاره به حادثه نفتکش سانچی تصریح کرد: خدمه این نفتکش شهید خدمت نام گرفتند و این مصیبت، بزرگ بود و به خانواده‌های قربانیان تسلیت عرض می‌کنم و برای عزیزانی که در راه خدمت دارفانی را لیبک گفتند، آمرزش الهی را مسالت داریم.

مدیون امام بوده، هستیم و خواهیم بود

وی با اشاره به قیام مردم آمل در برابر هجوم کمونیست‌ها خاطرنشان کرد: مردم آمل هزار سنگر ایجاد کردند. آمل آن روز حماسه آفرید. این حماسه جا دارد برایش مستندها و فیلم‌ها ساخته شود. سلام بر شهیدان و شهیدپروران آمل.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر ابراز داشت: انقلاب ما بدون نام امام بی‌هویت است. شناسنامه انقلاب اسلامی امام عظیم‌الشان است. ما مدیون امام بوده، هستیم و خواهیم بود و تداوم این انقلاب شکوهمند اسلامی در عمل به رهنمودهای او می‌گذرد. رهنمودهای او زنده است و مفسر صحیح و درست خط امام و آنکس که امام را با تمام وجودش لمس کرده، یعنی آیت‌الله خامنه‌ای در جمع ماست و باید خط امام را از نایب بر حق امام گرفت.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال معنای عمیق‌تری دارد

خاتمی افزود: به حق انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند بر جهان اسلام و به خصوص مردم عزیزمان بود. هدیه و نعمت بود. نعمت حاکمیت دین، استقلال، حاکمیت تعیین سرنوشت، امنیت، خودباوری ملی و ده‌ها نعمت دیگر از این رهگذر نصیب ملت بزرگ ما شد. سنت خدا این است نعمت‌ها با شکر می‌ماند.

وی با بیان اینکه مردم دینِ خود را به انقلاب ادا کرده و باز هم می‌کنند، عنوان کرد: شما مردم دهه فجر را همیشه گرامی می‌داشتید اما امسال بیشتر گرامی نگه داشته و باشکوه‌تر برگزار خواهید کرد زیرا راهپیمایی شما معنای عمیق‌تری دارد. دشمنان شما مردم، با بازی‌های کودکانه می‌خواستند به مردم آسیب بزنند ولی شما راهپیمایی کردید و توطئه‌های آنها را خثنی کردید و در ۲۲ بهمن آن را تکمیل می‌کنید.

هر کجا توطئه‌گر دیدید به مقامات مسئول به عنوان امر واجب خبر دهید

عضو جامعه مدرسین حوزه عملیه قم با بیان اینکه تا آخرین نفس و تا آخرین نفر و آخرین قطره خون خود پای این انقلاب ایستاده‌ایم، یادآور شد: شما مردم توطئه‌ها را خنثی کردید. جنگ قومیت‌های اول انقلاب را، جنگ دفاع مقدس هشت ساله را، فتنه منافقین آدمکش را، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و فتنه ۹۶ را شما مردم جمع کردید. فتنه‌های بعدی هم را می‌توانید جمع کنید. شما مردم پاسدار این انقلاب هستید. هر کجا توطئه‌گر دیدید به مقامات مسئول به عنوان امر واجب خبر دهید.

دشمنان از اندیشه براندازی عبور نکرده‌اند

خاتمی با تاکید بر اینکه شکر مقامات این نظام، خدمت و گشودن گره از کار این مردم است، بیان کرد: شما مدیون این مردم هستید. مردم شما را به این مسند آوردند. و توقع دارند به مشکلاتشان بپردازید.

وی با اشاره به طراحی‌های دشمن در مقطع کنونی گفت: انقلاب بزرگ اسلامی ما در غفلت کامل غرب به پیروزی رسید یعنی اگر آنها احتمال می‌دادند، انقلاب این عمر و عمق را پیدا کند، آن را در نطفه خفه می‌کردند. خدا خواست آنها کر و کور شوند و انقلاب پیروز شود. کینه آنها از انقلاب عمیق است و آن به آن در پی توطئه هستند. آن کسی که بگوید دشمنان از براندازی عبور کردند؛ خیر، دشمنان شما از اندیشه براندازی عبور نکرده‌اند.

ادامه دارد...

کد N1819399

وبگردی