آفتاب

ترامپ بالاخره عذرخواهی کرد

ترامپ بالاخره عذرخواهی کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل بازنشر چند فیلم از حساب کاربری توییتر یک گروه راست افراطی انگلیس عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای نخستین بار به دلیل بازنشر چند فیلم از یک گروه راست‌افراطی بریتانیایی که خشونت علیه مسلمانان را نشان می‌داد، عذرخواهی کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با «پیرز مورگان» مجری برنامه تلویزیونی «آی‌تی‌وی»، گفت: «اگر شما به من می‌‌گویید که آنها افرادی نژادپرست و وحشتناک هستند و اگر از من می‌خواهید، قطعا عذرخواهی می‌کنم».

اقدام ترامپ در ماه نوامبر گذشته در باز نشر سه ویدئو از یک گروه افراط‌گرا، اعتراض‌های گسترده‌ای را در بریتانیا به راه انداخت. این ویدئوها برای نخستین بار از سوی «جایدا فرانسن» سیاستمدار افراطی بریتانیا و معاون رهبر حزب «انگلیس اول» منتشر شده بود که در سال ۲۰۱۶ نیز به دلیل توهین به یک زن محجبه بازداشت شده بود.

مورگان، رئیس‌جمهوری آمریکا را به ایجاد خشم و عصبانیت در انگلیس متهم کرده و تاکید کرد که حزب «انگلیس اول» حزبی فاشیست و نژادپرست است.

ترامپ در پاسخ به پرسش مجری این برنامه که بخش‌هایی از آن صبح امروز -جمعه- منتشر شده است، گفت: «قطعا شناختی از آنها نداشتم. چیزی راجع به آنها نمی‌دانستم و امروز هم چیزی از آنها نمی‌دانم و اندکی درباره آنها مطالعه کردم».

وی همچنین گفت: «قطعا من کسی را تایید نکردم. شاید این موضوع در انگلیس موضوع بزرگی باشد اما در آمریکا اینطور نیست».

کد N1819386

وبگردی