آفتاب

پسر دایی تازه عروس در رقابت عشقی تازه داماد را به قتل رساند

پسر دایی تازه عروس در رقابت عشقی تازه داماد را به قتل رساند

پسر دایی تازه عروس در رقابت عشقی تازه داماد را به قتل رساند | اولیای‌دم تازه دامادی که دو سال قبل در درگیری رقابت عشقی به قتل رسید از بیت المال درخواست دیه کردند.

به گزارش آفتاب و به نقل از رکنا، فروردین‌ماه سال 1394 بود که مأموران کلانتری 151 یافت‌آباد باتماس تلفنی شهروندی از قتل مرد جوانی در یکی از پارک‌های منطقه یافت‌آباد با خبر و راهی محل شد.
مأموران در محل حادثه با جسد خونی مرد افغانی روبه‌رو شدند که با اصابت جسم تیزی به گردنش از پای در آمده بود. یکی از شاهدان گفت: لحظاتی قبل مقتول همراه مرد جوانی در حال مشاجره لفظی بودند که ناگهان مرد غریبه چاقویی از جیبش بیرون آورد و شاهرگ او را هدف قرار داد و وقتی مقتول نقش بر زمین شد به سرعت از محل گریخت.
با اعلام این خبر، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل به تحقیق پرداختند. بررسی‌ها نشان داد مقتول تازه داماد است که به خاطر رقابت عشقی با مرد افغان دیگری درگیری خونینی رقم زده و به قتل رسیده است.
یکی از اعضای خانواده مقتول گفت: ما اهل افغانستان هستیم و چند سال قبل برای کار به ایران آمدیم. پسرم در کارخانه بلوک‌سازی در تهران شروع به کار کرد. مدتی قبل عاشق دختری به نام گل‌اندام شد. گل‌اندام همراه پدرش در افغانستان زندگی می‌کرد. ما وقتی به خواستگاری‌اش رفتیم متوجه شدیم پسر دایی گل اندام عاشق و خواستگار او است، اما خانواده گل‌اندام موافق ازدواج او نیستند و به پسر دایی‌اش جواب رد داده‌اند. از همان روز اول که بشیر فهمید ما به خواستگاری گل‌اندام رفته‌ایم شروع به تهدید کرد و به پسرم گفته بود اگر با گل‌‌اندام ازدواج کند زندگی‌ات را سیاه می‌کنم، اما پسرم اصرار داشت با گل‌اندام ازدواج کند و ما هم او را به عقد پسرمان در آوردیم و از ترس عروسمان را به ایران آوردیم، اما تهدید‌های بشیر تمام شدنی نبود‌.
او هر روز به پسرم تلفن یا پیامک می‌زد که گل اندام را طلاق دهد وگرنه سرنوشت بدی در انتظار ما است. پسرم تهدید‌های او را جدی نگرفت تا اینکه چند روز قبل متوجه شدیم بشیر به صورت قاچاق به ایران آمده است و در جست‌وجوی خانه ما است. امروز او با پسرم تلفنی تماس گرفت و با پسرم در پارکی قرار گذاشت تا با هم درباره گل‌اندام حرف بزنند‌. آن طوری که پسرم قبل از مرگش به ما گفت بشیر اصرار داشته پسرم همسرش را طلاق دهد و وقتی با جواب رد او روبه‌رو می‌شود با چاقو ضربه‌ای به گردنش می‌زند و فرار می‌کند.
پس از این مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند، اما بررسی‌ها حکایت از این داشت متهم به صورت قاچاق از مرز خارج شده و به افغانستان فرار کرده است. مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند، اما پس از گذشت دو سال از حادثه هیچ ردی از قاتل فراری نیافتند تا اینکه صبح دیروز اولیای‌دم به دادسرای امور جنایی آمدند و برای قتل پسرشان درخواست دیه از بیت المال کردند. بدین ترتیب پرونده برای بررسی درخواست دیه از بیت‌المال به دستور قاضی پرونده به دادگاه کیفری فرستاده شد.
http://www.aftabir.com
کد N1819089

وبگردی