آفتاب
تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت کشور با درخواست تجمع احمدی‌نژادی‌ها موافقت کند تا ظرفیت‌شان مشخص شود

وزارت کشور با درخواست تجمع احمدی‌نژادی‌ها موافقت کند تا ظرفیت‌شان مشخص شود

یک نماینده مجلس ششم تاکید کرد: بهتر است با درخواست تجمع اعتراض‌آمیز حامیان احمدی‌نژاد موافقت شود تا ظرفیت این جریان سیاسی به درستی شناخته شود.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به درخواست حامیان احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع گفت: معتقد هستم درخصوص نحوه رسیدن به قدرت، باقی ماندن در قدرت و در نحوه مدیریت‌ آقای احمدی‌نژاد و نیروهای نزدیک به ایشان، خطاهای بسیاری وجود دارد و آیندگان مقطعی که وی زمام امور را برعهده داشت، به دلیل انهدام سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی از یاد نمی‌برند.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد و جریان حامی او مانند هر شخص، جریان و گروه دیگری می‌توانند براساس قانون اساسی درخواست برگزاری تجمع را بدهند، اظهار داشت: من فکر می‌کنم بهتر است با این درخواست تجمع اعتراضی موافقت شود تا هم ظرفیت این جریان سیاسی به درستی شناخته شود و هم اگر ما می‌خواهیم آزادی‌های سیاسی در جامعه محترم شمرده شود، باید به این افراد – حتی با وجود آنکه می‌دانیم رفتار سیاسی اخلاقی هم ندارند – مجوز داد و حق‌شان را به رسمیت شناخت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مجموعه دولت و وزارت کشور باید این مسئله را برای خود حل کند. شرایط موجود کشور ما، شرایط قانونمندی نیست و از طرفی مجوزهایی که صادر شود، باید برای مجموعه‌ها و تشکل‌های شناسنامه‌دار باشد بنابراین اگر این نوع ایرادات حل شود و درخواست‌دهنده مشخص باشد و مسئولیت آن را بپذیرد، باید با این مجوز موافقت شود.

تاجرنیا با بیان اینکه باید مخالفان دولت اجازه پیدا کنند اعتراض و انتقادات‌شان را بیان کنند، تصریح کرد: بحث صدور مجوز تجمع صرفا برعهده دولت نیست بلکه مجموعه‌ای نهادهای حاکمیتی باید در این رابطه همراهی و تمایل نشان دهند. از طرفی، این مسئله صدور مجوز نباید محدود به جریان احمدی‌نژاد، اصولگرایان و مخالفان دولت محدود باشد.

وی افزود: این درخواست، درخواست خوبی برای آزمایش جریان احمدی‌نژاد است و نتیجه آن برای نظام جمهوری اسلامی مثبت و مبارک است. 

کد N1818878

وبگردی