آفتاب

قهرمان موی تای ایران سفیر ورزشی تایلند شد/تاجیک: عمرم را برای موی تای گذاشته‌ام

قهرمان موی تای ایران سفیر ورزشی تایلند شد/تاجیک: عمرم را برای موی تای گذاشته‌ام

قهرمان ایرانی موی تای بانوان جهان به عنوان سفیر ورزشی و گردشگری تایلند معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  روز گذشته مراسم رویداد معرفی معصومه تاجیک قهرمان موی تای بانوان ایران و جهان به عنوان سفیر ورزشی و گردشگری تایلند در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سفیر تایلند در ایران انجام شد، معصومه تاجیک به عنوان سفیر ورزشی و گردشگری این کشور معرفی شد.

مهتاب کرامتی به عنوان حامی ورزش بانوان، الهه منصوریان قهرمان ووشو  و سحر مصیبی کارگردان مستند صفر تا سکو که درباره خواهران ووشوکار منصوریان ساخته شده بود، از جمله چهره های مطرح حاضر در این مراسم بودند.

 

معصومه تاجیک که پیش از این در کافه خبر خبرآنلاین حاضر شده بود درباره این رویداد مهم گفت:موی تای رشته اصلی تایلند است و تمام نهاد گردشگری تایلند که زیرمجموعه وزارت گردشگری و ورزش است در دنیا سفیر انتخاب می کند و روی رشته ها و صنایع و شناساندن این کشور می خواهند کار کنند.

او در پاسخ به این سوال که چه ویژگی ای داشته که سفارت تایلند برای این موضوع او برگزیده اند گفت:  به این دلیل که من جز اولین ها بودم. 5رکورد گینس دارم که قرار است به زودی ثبت کنم. اولین کسی بودم که آموزش موی تای به صورت زنده داشتم. بدلکاری کردم. دائم برای این رشته در حال تلاش هستم. وقتی دیدند که من چقدر تلاش می کنم و آنها هم فوکوسشان این است که این رشته را بشناسانند من را انتخاب کردند. البته من خودم تازه اول راه هستم و هنوز به هیچ جا نرسیدم ولی اینکه می گویید خیلی ها دوست دارند جایگاه من را داشته باشند برای این است که من خیلی فعالیت کردم. یک پرونده کامل دارم که باید ببینید آن چند سالی که موی تای محو شده بود من چقدر تلاش کردم و چقدر گریه کردم. نمی دانم چه عرق خاصی به این رشته داشتم ولی واقعا عمرم را گذاشتم. آن سال هایی که خیلی ها به رشته های دیگر رفتند و ملی پوش شدند من داشتم روی پله های وزارت ورزش دوندگی می کردم تا برای این رشته کاری کنم و وقتی کاری از دستم برنیامد برنامه تلویزیونی برای این رشته گذاشتم یا مصاحبه های کوبنده داشتم. من یک نفر بودم وهیچ حامی هم نداشتم چون همه قبول کرده بودند که موی تای لغو شده ولی من ایستادم و گفتم ما چه فرقی با رشته های رزمی دیگر دارد؟ به همین راحتی برای یک سلیقه شخصی یک خانم این رشته محو شود؟ سالیان عمرم هدر رفت ولی دوندگی هایم جواب داد.
[span]
[span] [span]4141

کد N1818852

وبگردی