آفتاب

رسیدگی به لایحه بودجه در صحن علنی یکشنبه آینده

رسیدگی به لایحه بودجه در صحن علنی یکشنبه آینده

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: رسیدگی به لایحه بودجه در صحن علنی روز یکشنبه هفته آتی انجام می‌شود و امیدواریم قبل از ۲۲ بهمن رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه  جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که حفظ یکپارچگی لایحه بودجه برای دولت مهم است، گفت: برنامه و قول‌های رییس‌جمهور در انتخابات در قالب لایحه بودجه سال۱۳۹۷ کل کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: لایحه بودجه در کمیسیون‌های مختلف مجلس با حضور نمایندگان دولت مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه در دستور کار قرار گرفت و رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت در این جلسات حضور یافت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است موضوع یکپارچگی لایحه بودجه است،گفت: لایحه بودجه مهم ترین سند یک سال آینده و برنامه های دولت در سال ۹۷ است و رییس جمهوری در ایام انتخابات قول‌هایی به مردم دادند، از جمله ریشه کنی فقر مطلق و  ایجاد اشتغال ۹ برنامه دیگر مانند محیط و زیست و آب ولی  حفظ یکپارچگی لایحه بودجه اهمیت دارد  تا بتواند  وعده های خود در انتخابات سال جاری را براساس لایحه بودجه اجرایی  و عملیاتی کنند.

 وی ادامه داد: در این راستا اعضای هیات رییسه کمیسون تلفیق مجلس با ستاد اقتصادی دولت جلسه ای با حضور روسای قوه مجریه و مقننه برگزار کردند و در مورد  مسائل کلان لایحه بودجه به جمع بندی‌ها و فهم مشترک رسیدیم و بر آن اساس لایحه  بودجه در کمیسیون تلفیق  ادامه پیدا کرد و در کمیسیون تلفیق رسیدگی به اتمام رسید. 

امیری تاکید کرد: رسیدگی به لایحه بودجه در صحن علنی روز یکشنبه هفته آتی انجام می‌شود و  امیدواریم قبل از ۲۲ بهمن رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ به پایان برسد  و به شورای نگهبان ارسال شود تا دولت هم فرصت داشته باشد که آیین‌نامه و دستورالعمل‌های بودجه را برای سال ۱۳۹۷ فراهم کند.

وی درباره حضور این روزهای خود در مجلس گفت: ما لوایح مهمی در مجلس داریم از جمله  الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم فراملی است و از کنوانسیون‌های مهم است و در واقع به سیاست‌گذاری جرایم کیفری در جهت مبارزه با قاچاق اشیاء، قاچاق انسان و در کل جرائمی که هدف آن جرائم مالی و مادی است احتیاج داشتیم .

کد N1818822

وبگردی