آفتاب

رویارویی قالیباف و رئیسی؛ اینبار در انتخابات مجلس ۹۸ /سعید جلیلی همچنان دورمانده از قبیله اصولگراها

رویارویی قالیباف و رئیسی؛ اینبار در انتخابات مجلس ۹۸ /سعید جلیلی همچنان دورمانده از قبیله اصولگراها

نامه‌نیوز نوشت: عضو شاخص فراکسیون ولایی مجلس تاکید دارد: کم توجهی به جلیلی نشد اما از آنجایی که او منتسب به جریان پایداری است یکم حساسیت ها بیشتر است.

محمدعلی پورمختار درباره احتمال سرلیستی رئیسی گفت:این یک امر طبیعی است که چه جمنا و چه جریان های دیگر انقلابی به دنبال این باشند که فرد یا افرادی را مطرح کنند مانند اصلاح طلبان که آنها هم همین مسئله را دنبال می کنند با توجه به زاویه ای هم که با روحانی دارند از همین امروز به دنبال چهره سازی هستند و تلاش می کنند اما اینکه اصولگرایان چه کسی را می خواهند معرفی کنند هنوز به طور مشخص درمورد فردی تصمیم گیری نشده است.

اهم اظهارات پورمختار به شرح زیر است:

* وقتی اقای رئیسی وارد انتخابات شد با توجه به فرصت کمی که داشت آن هم در مقابل فردی که چهارسال دولت و انواع تریبون ها را در دست داشت رای خوبی به دست آورد و این اختلاف 8 میلیونی خودش یک موفقیت محسوب می شود. من معتقدم اگر آقای رئیسی در مناظرات با روش دیگری وارد عمل می شد این فاصله می توانست کمتر شود و حتی انتخابات به مرحله دوم کشیده شود.

*من بعید می دانم آقای رئیسی در انتخابات مجلس شرکت کند اما باز این تصمیمم به خود ایشان و مشورتی که به او می دهند باز می گردد.

*{درپاسخ به این سئوال که حتی اگر خود رئیسی به انتخابات مجلس نیاید آیا ممکن است با امضای خود لیستی را ارائه کند ؟}:این هم محتمل است کما اینکه در انتخابات 94 داشتیم که مثلا برخی لیستی با امضای هاشمی رفسنجانی آمدند و موفق هم شدند و برخی هم موفق نشدند. به طور کلی به نظرم با توجه به شکست های پی در پی و عدم توفیقاتی که جریان اصلاحات در دل دولت داشته است توفیقاتی برای اصولگرایان رقم بخورد.

*{فکر می کنید از بین آقای رئیسی، قالیباف و جلیلی کدام یک بتوانند آرا خاکستری را جلب کنند؟}: رویکردهای هرکدام متفاوت است و روش های عملکردی آنها هم با یکدیگر متفاوت است. اما با این وجود فکر می کنم آقای قالیباف بهتر از دیگران بتواند آرا خاکستری را جذب کند.

*{یعنی فکر می کنید اصولگرایان یا جمنا در انتخابات مجلس می توانند به قالیباف اقبال نشان دهند؟ }:
در انتخابات مجلس حتما به قالیباف اقبال نشان می دهند کما اینکه در انتخابات ریاست جهوری هم قالیباف به عنوان یکی از گزینه های جمنا انتخاب شد . قالیباف هم می تواند تاثیر گذاری داشته باشد. او وقتی شهردار بود خاطره خوبی از خودش در ذهن مردم به جا گذاشت گرچه از امروز شروع به تخریب کرده اند و نشانه های آن در اظهار نظرها و اعلا آمار و ارقام قابل مشاهده است.

*{قالیباف سرلیست اصولگرایان خواهد بود؟}:به هر حال هر چیزی محتمل است. باید دید شرایط سیاسی اجتماعی آن روز چه خواهد بود.

*{درباره علت کم توجهی اصولگرایان به جلیلی}:کم توجهی به جلیلی نشد اما به هر حال ایده و نظرات مختلفی در جریان اصولگرایی وجود دارد که بر اساس آن نحوه حمایت از اشخاص مشخص می شود. در مورد جلیلی از آنجایی که ایشان منتسب به جریان پایداری است یکم حساسیت ها بیشتر است.

*درباره چرایی اقبال نکردن اصولگرایان به جلسات دولت سایه جلیلی}: البته به صورت رسمی اعلام نشد اما تا جایی که من خبر دارم این جلسات دولت سایه همچنان در حال پیگیری است و پیشنهادات را هم برای دولت می فرستد. دولت نیز در بخش هایی به این پیشنهادات توجه دارد چراکه اینجا دیگر بحث سیاسی نیست بلکه موضوع نحوه اداره کشور است. لذا در این مورد بحث عدم اقبال اصولگرایان مطرح نیست. بنابراین نیازی به حمایت ندارد. بالاخره دولت در سایه تشکیل شده است و تدبیر خیلی خوبی هم است گرچه ممکن است دعوت نکرده باشد و اصولگرایان از این منظر نقدی داشته باشند اما افرادی که هستند سابقه وزارت و نمایندگی دارند و مسلط هستند به امور؛ حسن این مسئله آن است که دولت هم از استفاده می کند از آنها.

29214

کد N1818614

وبگردی