آفتاب

دولت یکبار برای همیشه بودجه نیروی انتظامی را تعیین تکلیف کند

دولت یکبار برای همیشه بودجه نیروی انتظامی را تعیین تکلیف کند

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای یک بار تکلیف بودجه نیروی انتظامی را از باب جاری، توسعه، تجهیزات فرسوده، کلانتری ها و... حل و فصل کند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد کولیوند در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای قانون بودجه ۹۶ گفت: وزارت کشور، نیروی انتظامی، سازمان ثبت احوال، امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، اماکن، وزارتخانه از جمله سازمان‌هایی هستند که در کمیسیون شوراها و امور داخلی موضوعات آنها بررسی می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکاتی که ما برای پیشنهاد توجه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دولت برای سال ۹۷ داریم، چند نکته است که بیان می‌کنم. البته عدد و رقم بودجه‌های اعلام شده مشخص است، اما چون ریاست مجلس گفتند که مواردی که باید مورد توجه سازمان مدیریت در سال ۹۷ مدنظر باشد را بیان می‌کنم.

 رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: اولین نکته اینکه در بودجه وزارت کشور عدم تخصیص های به موقع مانند بحث انتخابات الکترونیکی است و شما می دانید که حدود ۳۹ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و انتخابات های متعدد از حدود ۲۰ الی ۲۲ فرآیند، ۲ فرآیندش کماکان دستی انجام می شود؛ یکی راجع به شمارش و دیگری اخذ رأی است و ما عملاً اگر در بخش انتخابات الکترونیکی کار را پیش ببریم، بسیاری از خطاهای اپراتورها و مسائل وابسته به این را جلوی آن را می گیریم ولی بخشی از این کار اساسی در کشور انجام شده اما تخصیص اعتبار آن متاسفانه کافی نیست.

کولیوند تصریح کرد: جرایم کمیسیون‌های ماده ۹۹ است، در بودجه سال ۹۷ ، جرایم کمیسیون ماده ۹۹ که تا سقف ۴ هزار میلیارد دیده شده بود، حذف شده است، بنابراین این بودجه مربوط به ساخت و سازهای خارج از حریم شهرها و روستاهاست و هم اکنون که حذف شده چه اتفاقی می افتد؟

وی افزود: شاید گفته شود باید مراقبت کنید که نسازند و اگر اتفاق افتاد این جریمه ها کجا می رود؟ و همه اینها باید تخریب شود و در اینجا بالاخره خلأ مانده است و در انتها باید تعیین تکلیف شود و کمیسیون ماده ۹۹ باید تکلیف خود را بداند که باید چه اتفاقی در این راستا بیفتد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث بعدی فرآیند پیچیده روند تصمیم گیری در سیستم اداری کشور است، بنابراین دولت باید این موضوع را هر طوری که هست، به هر شکل ممکن سیاستگذاری کند و تصمیم گیری ها در داخل دستگاه های اداری ما بسیار کند و یا بعضاً با دلسردی انجام می شود و سرمایه گذاری داخلی قطعاً با مشکل روبرو می شود.

کولیوند یادآور شد: عمدتاً استعلام‌ها با تاخیر داده می‌شود و وابسته کردن بندهای بودجه به ردیف‌های تخصیصی که تخصیص آن مشخص نیست و ما در بودجه ۹۶ در بندهایی داریم ۲هزار و ۵۰۰میلیارد از ماده ۱۰ بحران به بهداشت و درمان بدهیم ، اما این امر صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از همین ماده ۱۰ در حدود ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ به صندوق خشکسالی کشاورزی بدهیم، اما این مهم عملیاتی نشده است.

 رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان تاکید کرد: دولت باید برای یک بار تکلیف بودجه نیروی انتظامی را از باب جاری، توسعه، تجهیزات فرسوده، کلانتری‌ها و... حل و فصل کند. همچنین قرار بر این بود که در سال ۹۷ کل کارت های هوشمند ملی تمام بشود، اما مطمئناً با این اوضاعی که ما داریم، تمام نمی‌شود.

کد N1818366

وبگردی