آفتاب

عدم پرداخت تنها دو ماه از مطالبات کارگران طرح آبرسانی دشت سیستان/پیگیر مشکلات هستیم

عدم پرداخت تنها دو ماه از مطالبات کارگران طرح آبرسانی دشت سیستان/پیگیر مشکلات هستیم

رئیس اداره کار شهرستان زابل تاکید دارد که هم‌اکنون به‌طور میانگین تنها دو ماه از مطالبات کارگران برخی از کارگران که در پیشبرد طرح آبرسانی به دشت سیستان همکاری می‌کنند، پرداخت نشده‌ است.

مجتبی زادمیر (رئیس اداره کار شهرستان زابل) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره مطالبات کارگران دشت سیستان گفت: عمده مطالبات کارگران طرح آبرسانی دشت سیستان پرداخت شده و هم‌اکنون به طور میانگین، تنها دو ماه از مطالبات کارگرانِ کارگاه‌های مشارکت کننده در این طرح پرداخت نشده است.

زادمیر با بیان اینکه کارگران برخی از کارگاه‌ها ۳ تا ۴ ماه مطالبه مزدی دارند، افزود: برخی از کارگاه‌ها نیز هستند که مطالبات کارگران خود را کامل پرداخت کرده‌اند و مشکلی وجود ندارد؛ اما همانطور که گفتم به‌طور میانگین تنها دو ماه از مطالبات کارگران پرداخت نشده که آنهم با تکمیل مراحل اداری کار، توسط پیمانکار پرداخت می‌شود.

به گفته زادمیر، طرح آبرسانی دشت سیستان در مجموع حدود ۲ هزار کارگر دارد و اداره کارِ زابل، حسب وظیفه ذاتی خود به مشکلات آنها رسیدگی می‌کند تا آنها به صورت کامل به حق و حقوق خود برسند.

رئیس اداره کار زابل با بیان اینکه ممکن است که تعدادی از کارگران طرح آبرسانی دشت سیستان که حالا در کارگاه حضور ندارند، شکایتی در رابطه با مطالبات خود به اداره کار ارائه کرده باشند، افزود: در صورتی که شکایتی ثبت شده باشد، رسیدگی می‌کنیم؛ ممکن است که شکایت آنها مربوط به آرای بازگشت به کار، پرداخت نشدن حق بیمه، اضافه کار یا موارد دیگر باشد و الزاما مربوط به پرداخت نشدن مزد نباشد.

زادمیر افزود: این کارگران اخراج نشده‌اند؛ این احتمال وجود دارد که با تعطیلی موقت طرح، که چند ماه پیش اتفاق افتاده بود به مرخصی رفته باشند و با آغاز اجرای فاز دوم به سر کار بازگردند.

کد N1818335

وبگردی