آفتاب

قاضی‌پور: گزارش عملکرد بودجه ۹۶ شفاف نیست/ لاریجانی: دولت اشکالات موجود را در لایحه بودجه ۹۷ اصلاح کند

قاضی‌پور: گزارش عملکرد بودجه ۹۶ شفاف نیست/ لاریجانی: دولت اشکالات موجود را در لایحه بودجه ۹۷ اصلاح کند

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس درمورد عدم شفافیت گزارش عملکرد بودجه ۹۶، ضمن تایید برخی اشکالات در این بودجه، این اخطار را وارد نداست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نادر قاضی پور در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارایه گزارش عملکرد بودجه ۹۶ از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه در اخطاری با استناد به اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی اعلام کرد: بودجه دولت مطابق با واقعیت و شفاف نیست. واقعیت این است که بودجه جاری دولت، تورمی است و بودجه عمرانی ‌نیز اوراقی است و با این کار نظام اقتصادی و بانکی کشور را به هم زده‌اید.

نمایند اصولگرای ارومیه در مجلس با بیان این‌که بودجه، شفاف و واقعی و مبتنی بر حقایق نیست، تاکید کرد: آقای نوبخت از گزارش امروز شما نیز همین برداشت می‌شود که بودجه، شفاف و مبتنی بر حقایق نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: بنابر این بهتر است از هزینه‌های جاری مسافرت‌ها، ماموریت‌ها و جشن‌هایتان کم کنید و به کشاورزان و سایر بخش‌های اقتصادی بپردازید.

علی لاریجانی در واکنش به اخطار این نماینده اصولگرای مجلس اعلام کرد: این اخطار وارد نیست اما به عملکرد بودجه ۹۶ اشکال وارد است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آقای نوبخت باید این اشکالات را در بررسی لایحه بودجه ۹۷ مدنظر قرار داده و آن‌را اصلاح کنید.

کد N1818296

وبگردی